כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

שובה של הסערה: פרשת עמנואל חוזרת לבג"ץ

עכשיו זה סופי: מאמצי הפשרה בעמנואל כשלו, וההורים חוזרים להתעמת מול יואב ללום בבג"ץ • הבוקר עוד נראה היה כי ההצעה להציב את הגרא"ד לוין כבורר, תביא להרגעת הרוחות • כל הפרטים

יחזרו לבית המשפט. יואב ללום וההורים, בבית המשפט העליון. צילום: מנחם הלוי, בחדרי חרדים
יחזרו לבית המשפט. יואב ללום וההורים, בבית המשפט העליון. צילום: מנחם הלוי, בחדרי חרדים

פרשת עמנואל חוזרת לבית המשפט: לאחר שהבוקר (ה') נראה היה כי הנה מגיע קיצו של המשבר בעמנואל שהתחולל בעקבות עתירתו של יואב ללום, שעמותתו מתוחזקת כלכלית על-ידי 'הקרן החדשה לישראל' - בשעות אלו הודיעה פרקליטות המדינה לבית המשפט העליון, כי המשא ומתן בין העותרים להורים התפוצץ, וכי הצדדים אינם מסוגלים להגיע לפשרה, כפי שהציע בית המשפט.

יואב ללום עצמו הגיש אף הוא תצהיר לבג"ץ, בו הוא מודיע כי תהום גדולה פעורה בינו לבין נציגי ההורים מחסידות סלונים והחינוך העצמאי, ולכן הוא מבקש את המשך התערבות בית המשפט העליון. והוא יודע היטב למה. בין כותלי היכל השן הוא יוכל להשיג הרבה יותר. כך לפחות הוא מאמין.

משמעות הדבר היא, כי הפרשייה - שיש שקיוו שהיא כבר מאחורינו החל מיום חמישי שעבר, אז הציע בג"ץ לצדדים להגיע לבד להסדר, תוך הכרה בזכות למגמה חסידית נפרדת בתוך בית הספר - חוזרת עתה לכותרות, והיא תידון שוב בבית המשפט העליון.

הבוקר עוד נראה היה שההסדר עומד בפתח, לאחר שהסתמנה פריצת-דרך שאמורה היתה להוביל לקראת הפשרה המיוחלת, ולהסדיר את המחלוקת מחוץ לכותלי בית המשפט.

כפי שנחשף לראשונה באתר 'בחדרי חרדים', סלע המחלוקת בין הצדדים, מיד כאשר התיישבו לדיונים בהוראת בית המשפט העליון - היתה שאלת זהותם של הרבנים שיישבו בוועדה שתקבע איזו בת ראויה להתקבל לבית הספר.

ללום דרש שרבו, הגר"י יוסף, ישמש הבורר והוא שיקבע, במקרה של מחלוקת, איזו בת ראויה להתקבל, ואילו ההורים העלו שמות אחרים, בטענה שלדברי ללום, רבו הוא שגיבה את צעדיו של כאשר הלך לעתירה.

הפשרה שהוצעה הבוקר ודווקא התקדמה יפה, דיברה על מינויו של הגאון רבי אברהם דב לוין, רב פוסק בירושלים, לתפקיד הבורר שיקבע האם לקבל או לא לקבל בנות לבית הספר, במידה ותתעורר מחלוקת.

ההליכים לקראת הפשרה הלכו והתקדמו, ונראה היה כי הרב לווין, השומר על קשרים חמים עם הגר"י יוסף, מקובל גם על ההורים בעמנואל.

'בחדרי חרדים' פרסם הבוקר, כי המשא ומתן סביב פשרה זו, התנהל על-ידי ההורים מחסידות סלונים והחינוך העצמאי - מול הגאון רבי יעקב יוסף בלבד, כשמולו נפתח לראשונה ערוץ נדיר ופתוח - בעוד יואב ללום הוזז הצידה ואינו שותף למהלכים. הגר"י יוסף נטה לקבל את הפשרה.

אלא שבשעות האחרונות הלכו הפערים והעמיקו, כאשר ללום אינו מוכן לקבל את התקנון שההורים מציעים, ומבקש כי התקנון יהיה זהה לתקנון בית הספר 'בית יעקב' בגבעת שאול.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ללום אינו מכיר בהנחת היסוד הגורסת כי בית המשפט הכיר בזכותן של הבנות החסידיות להתחנך במגמה נפרדת, וכי הפשרה שהציע בג"ץ מדברת על "שיעורים מסוימים בלבד", שיוכלו להתקיים בשתי קבוצות שונות, בעוד שלדעת ההורים, בית המשפט התיר להם לקיים את המגמה הנפרדת כמעט לחלוטין, ובלבד שהלימודים יתקיימו באותו בניין, ללא הפרדה וללא סממנים מפרידים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}