כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

חולדאי מקבל בראש; גזית מקבל תמיכה חרדית

גל ההסתה נגד החרדים, נתקל היום בשוברי הגלים • גפני: "אני מממן את חולדאי, הוא מבלבל את המח" • אלי ישי: "חולדאי גזען ומסית פרוע" • וגם: גזית לא מתנצל - וזוכה לתמיכה מחרדים

חולדאי עם פרזיט
חולדאי עם פרזיט



עוד לא נדם הד קולו של ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, ששפך אמש את מררתו על ראשו של הציבור החרדי, ונציגי הציבור החרדי פתחו במתקפה משלהם.

בין דבריו של חולדאי בנאומו אתמול בת"א, אמר ראש העיר: "הדברים חייבים להיאמר, כי אין לנו ארץ אחרת. חייבת לבוא התפכחות, ואולי אף התמרדות, בקרב הרוב האזרחי הדומם, שתשיב לדמוקרטיה הישראלית את זכותה ויכולתה להתערב ולקבוע באותן סוגיות שהן בנפשה- כמו סוגיית החינוך".

הדברים החריפים עוררו סערה רבתי, ונראה כי יש מי שמתזמן את גל ההסתה האנטי חרדי, שהולך וצובר תאוצה בחודשים האחרונים.

במפלגת ש"ס מיהרו אתמול להוציא תגובה רשמית מלשכתו של יו"ר המפלגה, אלי ישי, נגד דבריו של חולדאי: "הגזענות של חולדאי לא מפתיעה. חולדאי מעדיף ילדי זרים על ילדי חרדים, ומסווה גזענות בניסוח כאילו אקדמי. זו הסתה פרועה, עטופת סטיגמות רדודות, שמתאימה ל'אבירי שינוי', שנזרקו לפח ההיסטוריה הציבורית".

הבוקר רואיין גם חבר הכנסת משה גפני בגלי צה"ל - והתעמת עם רון חולדאי. "שלא יבלבל במוח ושלא יגיד לי שהוא מממן אותי, המתנשא הזה", אמר גפני לשדרן רזי ברקאי. "אני מממן אותו ולא הוא מממן אותי. אני כל הזמן שומע שהמדינה לא תממן את החינוך העצמאי. מי הוא בכלל? אני מממן אותו".

גפני הוסיף, כי במסגרת החינוך העצמאי מלמדים את כל מקצועות הליבה - עברית, אנגלית ומתמטיקה. "מה הוא מבלבל במוח שלא לומדים את תוכניות הליבה - אני למדתי בחינוך העצמאי ושם לומדים את כל המקצועות שעליהם מדובר", אמר גפני הזועם.

כאשר נשאל גפני מדוע לא מלמדים בחינוך העצמאי את תורת האבולוציה של דארווין, למשל, ענה גפני: "אנחנו נלמד איך באמת העולם נברא: 'בראשית ברא אלוקים את השמיים ואת הארץ. מה חולדאי חושב? שאת השטויות שהוא מלמד את הילדים שלו אני אלמד את הילדים שלי?".

גפני הוסיף ואמר כי מחקרים בינלאומיים הוכיחו ש"החינוך החרדי יותר טובים מהחינוך הממלכתי"

גפני סירב לדבר על הפטור משירות הצבאי ממנו נהנים החרדים, אך אמר: "יש פה ויכוח שהוא תרבותי. הדיון צריך להיות על הליבה, על החינוך. יש גם את השקר שאומר שהחרדים לא רוצים ללכת לעבוד. המדינה לא רוצה שהם יעבדו".

גזית: "אולי יום אחד אתנצל - לא היום

בתוך כך, חלה התפתחות בפרשת 'השדרן המסית'.

שבועיים לאחר השידור בו שודרו דברי הבלע מפיו של השדרן גבי גזית, והסערה הציבורית האדירה שעוררו הדברים, החליט גזית - שחזר מחופשה ארוכה בחו"ל - לא להתנצל.

"לא הובנתי כהלכה", זה המקסימום אותו הצליח לומר היום בשידור. "התכוונתי רק לאוכלוסיה ששורפת דגלים, וקיבלתי גם תמיכה חרדית לדברים. השבר בלבי התרחב והיה ברור לי שיותר לא אוכל להבליג.

"זו קבוצה שזכותי לתקוף, זו קבוצה שחובתי לתקוף מדי יום ביומו, וכך אעשה. לא רק אותם, אלא גם את המדינה שממשיכה לאפשר את התופעה הזו. זו דעתי ואמשיך להביע אותה גם בעתיד".

עוד אמר גזית: "אני בנו של יהודי חרדי. אבא שלי היה חזן ולימד אותי לעולם לא לערער על אמונתו של אף אחד". גזית חתם את המונולוג שלו במשפט: "אולי יום אחד אני גם אתנצל אם יהיה צורך - לא היום, לא היום, לא היום".

כזכור לפני כשבועיים, תקף גזית את הציבור החרדי במונולוג פרוע ורצוף הסתה: "החרדים האלה, העלוקות, התולעים האלה. אלה שלא משרתים בצבא אבל עצם קיומם בבתי המדרש, בישיבות ובכוללים מושתת על היסוד שצה"ל הוא מגן העם. החרדים שונאים את המדינה" - אמר והציע: "צריך לכלוא אותם בשכונותיהם, לנתק אותם מצינור החמצן של הקידמה, להותיר אותם לבד בעליבותם ובשנאתם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}