כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

השר בממשלה הפלסטינית נפטר במאה שערים

משה הירש, מנהיג נטורי קרתא בדור האחרון, ומי שכיהן בממשלתו של יאסר ערפאת והוביל את הקו הקיצוני של 'נטורי קרתא' - נפטר לאחר מחלה בביתו, בשוק מאה שערים • אבו מאזן הודיע: אבוא לנחם

 משה הירש ז"ל
משה הירש ז"ל

לאחר מחלה ממושכת ממנה סבל בחודשים האחרונים - נפטר משה הירש, מנהיג הפלג הקיצוני והרדיקאלי של 'נטורי קרתא' בירושלים.

לפני מספר שבועות הורע מצבו, והוא פונה לבית החולים שערי צדק. לאחר מכן השתחרר, והוא נפטר היום, ל"ג בעומר, בביתו שבשוק מאה שערים.

משה הירש עורר לא אחת את זעמה של המדינה כולה, ויותר מכך - את זעמו וחוסר האונים של הציבור החרדי, ששמו הוכפש בשל צעדיו הקיצוניים שלא היו מתואמים עם אף רב בישראל.

הוא נהג להיפגש תכופות עם יאסר עראפת, מנהיג הרשות הפסלטינית שרצח במו ידיו עשרות יהודים - ונחשב לידידו הקרוב. כה גדולה היתה ידידותם, עד שבאחת ההזדמנויות מינה עראפת את הירש משכונת מאה שערים בירושלים, לשר בממשלה הפלסטינית.

את דרכו היה מנמק בכך שהוא מתנגד ל'התגרות באומות', ובכך שחשוב לו להביע בפני העולם כולו, ובמיוחד כלפי הפלסטינים, כי הוא וחבריו מתנגדים לישות הציונית בארץ ישראל.

הירש הוא חתנו של הרב אהרון קצנלבוגן, מייסד 'נטורי קרתא' ומתווה דרכה הרעיונית של התנועה שעשרות בודדות בעולם כולו הם חבריה.

הוא גדל בניו יורק, ולמד בישיבת לייקווד. האגדה ברחוב החרדי מספרים כי הוא, מאיר כהנא ושלמה קרליבך ז"ל, היו חברים לאותו החדר בפנימייה - ומשם התפצלו דרכיהם המפורסמות...

משה הירש התגורר בבניין הממוקם בטבורו של השוק במאה שערים, במה שהוגדר כאחוזה בת מספר קומות. מסביב לו התגוררו בניו וחתניו.

ממרתפי ביתו נוסחו הפשקווילים שהסעירו את הרחוב החרדי בעשרות שנות מלחמת נטורי קרתא, ונערכו ישיבות היגוי לקראת פעולות רדיקאליות שהתנועה התאפיינה בהן.

הותיר אחריו בנים ובנות, ובהם ישראל מאיר הירש, המו"ל של 'סידור וילנא', הממשיך את דרכו הרעיונית והולך, יחד עם אחיו, לפגוש בכירים בתנועות הטרור וברשות הפלסטינית.

הלוויתו תצא בשעה 6.00 מרחבת מאה שערים, סמוך לבית הכנסת 'ישעות יעקב', לעבר הר הזיתים.

אבו מאזן הודיע: אבוא לנחם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}