כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

תראו מה 7 שקלים יכולים לעשות

הוא שעשע את עיתוני הכלכלה כאשר הודיע כי המנייה בשווי 7 ש"ח מזכה אותו להיות דירקטור בבנק לאומי • כעת הוא ממשיך במירוץ: בהודעת עמדה ששיגר יוסף מוזסון בן ה-26, הוא אומר: "אתרום לבנק"

ממשיך לחלום. יוסף מוזסון
ממשיך לחלום. יוסף מוזסון

מי שרוצה ללמוד פרק בעקשנות חסרת גבולות ונטולת יכולת כניעה, מוזמן לעקוב אחרי יוסף מוזסון, אברך מחסידות גור בן 25, שקם בוקר אחד והחליט כי המנייה הבודדת שאותה השקיע בבנק לאומי ועלותה שקלים בודדים בלבד - הופכת אותו לראוי בהחלט לכהן בתפקיד דירקטוריון בבנק לאומי.

הסיכויים שלו קלושים, המועמדות שלו מעוררת הרמות גבה רבות ולא מעט גיחוך. היא נתפסת כקוריוז משעשע - אבל רק איש אחד אינו צוחק. הוא מתכוון ברצינות תהומית: יוסף מוזסון עצמו.

הוא שולח תצהירים, משגר דפי עמדה, עושה לעצמו לובינג ומדווח עליהם באמצעות הודעות לעיתונות.

בעוד מספר שבועות, בשני ליולי, יהיה יום הדין של מוזסון. או אז ייבחרו חברי הדירקטוריון והוא יידע אם הוא נבחר או לא (וכנראה שהתשובה תהיה לו).

היום (ג) שלח מוזסון הודעת עמדה לבנק לאומי. בהודעה, שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים', הוא מסביר כי "כמי שמחזיק במנייה אחת בבנק לאומי וכמועמד לדירקטוריון הבנק, ברצוני להביע את עמדתי באשר למועמדים לדירקטוריון"...

בהודעת העמדה, מנסה מוזסון לשכנע את בעלי המניות של בנק לאומי, להצביע עבורו ולראות בו מועמד ראוי לתפקיד הנכבד. "כאשר עסקינן בבחירת מועמדים לדירקטוריון בנק, ככל שיהיה, אין ספק כי עלינו, בעלי המניות, לבחור את האנשים שיוכלו לנהל את הבנק, באופן הראוי ביותר, תוך שמירה על יציבותו במקביל להשאת רווחיו, לטובת בעליו – בעלי המניות.

"תאגיד בנקאי", ממשיך האברך הצעיר להפגין למדנות, "אינו חברה עסקית בכל החברות. בנק מעצם הווייתו אחראי לשמירת פיקדונותיהם של מיליוני מפקידים, תוך שמירה על רווחיות נאותה, בדרך של 'מזה ומזה אל תנח ידיך'. מי שאחראים לניהולו של הבנק בדרך הטובה ביותר – הם כמובן חברי הדירקטוריון".

הוא לא מרפה, ומנסה לשכנע כי הוא ראוי לתפקיד דירקטור בבנק הגדול במדינה: "כבעל ניסיון עסקי לא-קטן בעסקי הפרטיים, וכמי שרואה ביושר ובמוסר נר לרגליו, הנני סבור כי אוכל לכהן בתפקיד חבר דירקטוריון הבנק ולתרום לניהולו ולהצלחתו המרבית".

בסעיף ב' של הודעת העמדה קורא מוזסון "לכל אחד מבעלי המניות בבנק, יהיה שיעור אחזקתו אשר יהיה, לנצל את זכות הבחירה שבידו, ואת האפשרות החוקית להצביע בכתב ומהבית, ולקבוע מי יהיו חברי הדירקטוריון הבאים של הבנק".

לסיום הוא מבטיח: "כמועמד לדירקטוריון 'בנק לאומי לישראל' הנני מצהיר בזאת, כי באם איבחר לתפקיד, אקדיש את מירב זמני וכוחותיי לטובת והצלחת הבנק".

כזכור, יוסף מוזסון הוא חסיד גור בן 26, יליד תשמ"ג המתגורר בבני ברק, שעשע את עיתוני הכלכלה ואת הציבור החרדי, כאשר הודיע על ריצתו לדירקטוריון הבנק לפני מספר חודשים, על אף שהקשר היחיד שלו לבנק היא מנייה בשווי כשבעה שקלים שרכש.

מוזסון עבד בעבר ככתב השבועון 'שעה טובה' ואף כתב לירחון 'עולם החסידות'. כאשר הוקם היומון 'יום חדש', היה מוזסון בין הצוות שעבד בעיתון, כחלק מעבודתו במערכת 'שעה טובה'.

בהמשך הקים מוזסון פורטל אינטרנטי חרדי בשם 'נייעס נט', שנסגר עם פרוץ המאבק הנוכחי נגד אתרי האינטרנט החרדיים. עם זאת, רבים שמעו על קיומו של הפורטל רק ביום סגירתו.

הוא התפרנס מכתיבה בעיתון 'הגחלת', שהוקם לפני מספר חודשים – ונסגר, לטובת התמזגות עם השבועון 'מורשה'.

אבל דומה שעם כל הקריירה העשירה של האברך הבני-ברקי הצעיר, היום הוא באמת עשה היסטוריה, כשהגיש מועמדות לדירקטוריון בנק לאומי לישראל.

על פי בדיקת אתרי כלכלה, מוזסון רכש מניה אחת בלבד בבנק לאומי. עלות מניה בבנק לאומי נעה בסביבות ה-7 שקלים וכל מי שרוצה יכול לעשות זאת ולהגיש מועמדות. אלא שעד היום, איש לא עשה זאת.

בבקשת המועמדות שלו כתב מוזסון, כי בחמש השנים האחרונות עסק בניהול עסקי אינטרנט ותקשורת פרטיים ומסחר בניירות ערך. בסעיף ההשכלה אמר מוזסון כי השכלתו היא לימודיים תורניים עם התמחות במשפט העברי. הוא מעמיד את עצמו לדירקטוריון החברה מכח היותו בעל מניות בחברה, באופן דומה לגליה מאור.

בראיון לאתר 'בחדרי חרדים', הוא נימק את המניעים לצעד שנראה פורימי משהו. "אני בהחלט רואה עצמי כמי שמתאים לתפקיד. יש לי את ההשכלה הדרושה. לי זה נשמע הגיוני. ברור שזו פרצה בחוק שאני מנצל אותה. בעלי מניות נוספים שהשווי שלהם אפסי לעומת שווי הבנק, הגישו מועמדות".

נו, נו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}