כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הג'ק לא תקין: ג'ק טייטל אינו כשיר לדין

התפתחות בפרשת 'המחבל היהודי': חוות דעת פסיכיאטרית שתוגש מחר לביהמ"ש המחוזי בירושלים, תקבע כי ג'ק טייטל, שנעצר על ידי השב"כ בחשד לשורת פיגועים נגד ערבים, אינו כשיר לעמוד לדין

יעקב טייטל. צילום: ערוץ 2
יעקב טייטל. צילום: ערוץ 2

התפתחות בפרשת 'המחבל היהודי', ג'ק טייטל מהיישוב שבות רחל: חוות דעת פסיכיאטרית שהוגשה לפרקליטות, טוענת כי טייטל, המואשם בשורה של פיגועים ופעולות טרור נגד ערבים - אינו כשיר לעמוד לדין, עקב מצבו הפסיכיאטרי הרעוע.

מחר (ד') בשעות הבוקר, יבואו נציגי הפרקליטות ופרקליטיו של טייטל לבית המשפט המחוזי בירושלים, לדיון שבמהלכו תימסר חוות הדעת הפסיכיאטרית. השופטים יחליטו האם לקבל את חוות הדעת, ויקבעו האם יימשך משפטו של טייטל וסוג העונש שיושת עליו במידה והוא יימצא אשם.

ממידע שדלף מבעוד מועד, נודע כי חוות האמורה להיות מוגשת מחר לבית המשפט המחוזי, קובעת כי מצבו הפסיכיאטרי של הנאשם אינו מאפשר לו לעמוד לדין.

מחברי חוות הדעת ממליצים, כי אחת לתקופה ייבחן שוב מצבו הפסיכיאטרי, ובמידה ויימצא כשיר בעתיד לעמוד לדין, הוא יואשם בכל סעיפי האישום שהמשטרה מייחסת לו.

התהליך שבסופו ניתנה חוות הדעת, החלה לפני מספר שבועות, כאשר ג'ק טייטל נשלח לבדיקה
פסיכיאטרית, שגילתה כי הוא נמצא נמצא במצב פסיכוטי.

יעקב טייטל, הינו אזרח אמריקני חייל מארינס לשעבר. נולד במיאמי, פלורידה, בנובמבר 1972, למרדכי ודבורה, יהודים אמריקאים בעלי השקפת עולם חרדית. אביו הוא רופא שיניים ששירת בצי האמריקאי במהלך מלחמת וייטנאם. אמו עבדה כמזכירה במרפאה. בשנות בגרותו, עברה המשפחה להתגורר בנורפולק, וירג'יניה. טייטל למד לתואר ראשון בפסיכולוגיה.

החל מאמצע שנות התשעים, החל טייטל להגיע לישראל על בסיס קבוע באמצעות אשרת תייר. באותה תקופה, החלה להתפתח תנועת הגבעות ביהודה ושומרון. מספר צעירים מאסו בהתנחלויות שהחלו להתמסד ולהתברגן, והקימו חוות על גבעות, בעיקר באזור שומרון ובחברון. טייטל החל להסתובב בגבעות באזור, והתאהב באורח החיים.

לפני מספר חודשים נעצר טייטל על ידי השב"כ, ועל הפרשייה הוטל צו איסור פרסום. במהלך התקופה הוארך מעצרו של טייטל מספר פעמים. באחד הדיונים על הארכת המעצר אמר השופט: "אל תנסו לערער, כי עד כה לא הגיע אלינו תיק עם כל כך הרבה ראיות ברורות, הקושרות את החשוד למעשים החמורים שעשה".

טייטל כפר בסמכות בית המשפט לדון אותו. לדבריו, "בית משפט שאינו הולך לפי חוקי התורה, אינו מקובל עלי". לטענתו, חוקרי השב"כ מונעים ממנו שינה ואף לא נתנו לו להכניס תפילין, אך הוא לא מתכוון להתחנן בפניהם.

לפי הודעת השב"כ, יעקב טייטל הודה כי הוא עומד מאחורי שורת פעולות החבלה הבאות:

• רצח נהג מונית ממזרח ירושלים ב-1997

• רצח רועה צאן פלסטיני ב-1997, עיסא ג'בריל מוסעף

• הנחת מטען חבלה ב-2006 ביישוב עלי

• פציעת פלסטיני עם מטען חבלה ב-2007 בבית שמש

• הנחת מטען ליד רכב משטרתי בירושלים במאי 2007

• מטען חבלה נגד רכב משטרתי ביוני 2007 בירושלים

• פציעה קשה של נער ממשפחה משיחית באריאל ב-2008

• הנחת מטען החבלה בפתח ביתו של פרופסור שטרנהל ב-2008

פרקליטו של טייטל כופר בכל ההאשמות. "מרשי אינו שפוי בנפשו, לכן הוא הודה", אמר עורך הדין. "הוא הודה גם שהוא ביצע את הפיגוע בבר הנוער בתל אביב, למרות שהמשטרה יודעת שזה לא נכון", הטעים סנגורו.

הוריו של טייטל הינם חרדים, והם מתגוררים ביישוב חרדי. טייטל עצמו איננו חרדי. הוריו סיפרו כי הם לא ידעו על פעילותו של בנם, והם עדיין לא מבינים בשל מה הסער סביבו.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}