כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

דרמה בציון: התזמורת הפסיקה כאות מחאה

צוות כתבי 'בחדרי חרדים' פרוש ברחבי מירון, ומדווח מהשטח: "המשטרה חסמה את כניסת העולים למתחם הציון. בעקבות כך, הודיע זמר התזמורת כי המוזיקה תופסק" • וגם: כמה אנשים שבתו השבת במירון?

השר אטיאס בכניסה לציון. צילום: מנחם הלוי
השר אטיאס בכניסה לציון. צילום: מנחם הלוי

מירון שלא הכרתם: מאה אלף איש הגיעו עד לשעה זו (מוצ"ש, חצות), להילולת רשב"י במירון. מדובר באנשים שעשו את השבת האחרונה באזור הצפון, והגיעו לציון מיד עם צאת השבת.

בשבת האחרונה, שבתו כרבבת אנשים במירון לבדה. בינהם קבוצות מאורגנות כמו: חסידות בויאן, ארגון זק"א, וחסידויות נוספות. במהלך השבת הגיעו האלפים לקברו של הרשב"י, וארגוני ההכנסות אורחים סיפקו רבבות מנות מזון.

מתחנות האיסוף בערים החרדיות יצאו עד לשעה זו מאות אוטובוסים, ורבבות עושים את דרכם בשעה זו להעתיר בתפילה על קברו של התנא האלוקי.

הערכות המשטרה מדברות על חצי מליון איש שיבואו ביממה הקרובה, לאתרא קדישא מירון. בשעה זו, החניונים שהוכשרו לקליטת אלפי הרכבים מלאים במכוניות, והמשטרה ממליצה לבוא אך ורק באמצעות התחבורה הציבורית.

יוסי כץ, כתב 'בחדרי חרדים' הנמצא בשטח כבר מיום שישי, מספר כי השעות הראשונות של ההילולא עברו ללא דופי. "בשעה האחרונה", מדווח יוסי, "החלה המשטרה להתנהג בברוטאליות לעשרות אלפי המתפללים, וחסמה את כל השטח בכניסה לציון".

לדבריו, "בכניסה לציון הונחו רמקולים ענקיים שלא מאפשרים להתפלל, ובשעה האחרונה לא מאפשרת המשטרה כניסה למתחם הציון. כמה אנשים חטפו מנחת זרועה של המשטרה, ובשעה זו הם מקבלים טיפול רפואי. מעולם לא ראיתי תופעה מעין זו", הוא מתאר בכאב.

אתר 'בחדרי חרדים' עדכן את הגורמים החרדיים בהר על התנהגות המשטרה, והללו הבטיחו שבשעות הקרובות, תרפה המשטרה את אחיזתה ממתחם הציון. לדבריהם, המשטרה קיבלה הוראה לא להכניס אנשים למתחם בשל הגעתו של שר התיירות, שלצורף בואו דרושה אבטחה מיוחדת".

מנגד אמרו גורמים במשטרה ל'בחדרי חרדים': "פעילות השוטרים נעשית בכדי להקל על רבבות הבאים. אנחנו לא נותנים לאנשים להיכנס ולהיות בקבר זמן ממושך. תפקידם של השוטרים הוא לאפשר כניסה מסודרת של כל הבאים, ולא לתת לכמות מצומצמת של אנשים להשתלט על המתחם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}