כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

המו"מ התפוצץ, הפשרה לא נמצאה • בלעדי

הישיבה הסוערת בין נציגי ההורים והחינוך העצמאי לבין צד העותרים, שהתקיימה בחדר הפרקליטות שבבניין בג"ץ - התפוצצה ללא סיכומים • וגם: ראיונות וידאו וסיכום היום שהיה • ויש גלריה

ראש מועצת עמנואל הרב עזרא גרשי, היום בבית המשפט
ראש מועצת עמנואל הרב עזרא גרשי, היום בבית המשפט



מי שמיהר לפתוח בקבוקי שמפניה כאשר פורסם היום בצהריים, לראשונה באתר 'בחדרי חרדים', על הפשרה אותה הציעו לא אחרים מאשר שופטי בית המשפט העליון – ייאלץ להתבדות כעת, לאחר שמתברר כי הצדדים לא הצליחו להגיע לעמק השווה, וכי הישיבה הארוכה שהתקיימה היום בין הצדדים בהוראת בג"ץ – התפוצצה לבסוף.

עוד בנושא:
הנאום המרגש שריכך את לב השופטים • מיוחד
בג"צ הציע פשרה: 2 קבוצות בבית ספר אחד - בנפרד! • פרסום ראשוןד
אחרי שעתיים: הדרמה נמשכת • תיעוד מבג"צ
ההורים מעמנואל:"אנחנו שומעים רק לגדולי ישראל"


מי שמנה את כמות הנכנסים לדיון, שהתקיים בחדר הישיבות של הפרקליטות המצוי קומה מתחת בית המשפט הבין שהכסמות לא ייצאו מכאן. עם כמות משתתפים המזכירה מליאת פרלמנט יותר מאשר פורום שרוצה להגיע להבנות – קשה לגבש עמק שווה.

כבר בתחילת הדיון יצא יואב ללום מהדיון, בטענה כי מספר המשתתפים גדול מדי וכי בצד השני איש לא רוצה פשרה. עורך הדין שיצא עימו, מלמל בזעם כי "ההורים פה עוד יישבו בכלא"...

המשתתפים בדיון, הם נציגי החינוך העצמאי בראשות הרב לייזרזון, נציגי עיריית עמנואל בראשות ראש המועצה עזרא גרשי, נציגי ההורים בראשות הרב יצחק ויינברג ועו"ד מרדכי גרין, נציגי משרד החינוך וכמובן – יואב ללום, שבשלו הסערה הגדולה הזו.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי סלע המחלוקת היתה שאלת זהותם של הרבנים שיישבו בוועדה שתקבע איזו בת ראויה להתקבל לבית הספר. יואב ללום ביקש כי רבו, הגאון רבי יעקב יוסף, יהיה הבורר היחיד, והוא בלבד יחליט. יצויין, שלטענת ללום, הגר"י יוסף הוא שמדרבן אותו בהגשת העתירה ובמלחמתו נגד החינוך העצמאי.

כמובן שדרישה זו לא התקבלה על נציגי ההורים, שביקשו לכל הפחות להרכיב ועדה עם עוד שני רבנים. השמות שעלו הם הרב מאיר קסלר מקריית ספר, והרב ברלב, רב היישוב עמנואל. על שמו של האחרון לא הסכים ללום לשמוע אפילו, שכן הוא נמצא בצד ההורים.

לאחר שעות של משא ומתן כושל, התפוצץ הדיון, למרות ששופטי העליון אמרו שהם ישמחו לקבל את הפשרה המוסכמת כבר בשעות הקרובות. עם זאת, הצדדים הבטיחו להיפגש שוב.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הפגישה הבאה בין הצדדים הניצים תתקיים ביום שני בערב בירושלים.



צילומים מנחם הלוי
















































































































































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}