כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

בזיון: הרב הראשי זומן לבית המשפט

המערכת המשפטית ממשיכה לבזות רבנים בישראל: הראשל"צ הרב אליהו בקשי דורון זומן לבית המשפט • מנהל בתי הדין ביקש לאפשר עדות בכתב - אך נענה בשלילה • היועה"מ: "עדיף להימנע מזה"

הרב בקשי דורון. ימסור עדות
הרב בקשי דורון. ימסור עדות

נדמה שהפגיעה בממסד הרבני, חצתה לאחרונה את גבול הטעם הטוב. לאחר שלפני מספר חודשים ראינו את חשובי דייני בני ברק עוברים בסך בבידוק בטחוני של מאבטחי בית המשפט המחוזי בתל אביב, ממשיכה מערכת המשפט, לבזות את גדולי ישראל, ולזמנם לדיונים בבתי המשפט.

הפעם מדובר ברב הראשי לשעבר הרשל"צ הרב אליהו בקשי דורון. שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, אמנון כהן, קבע כי הרב יתייצב בבית המשפט למסירת עדות במשפטם של שמונת נאשמי פרשת "תארי הרבנים".

ההחלטה התקבלה לאחר שמנהל בתי הדין הרבניים, הרב אליהו בן דהן, ביקש מבית המשפט שעדותו של הרב בקשי דורון תישמע באמצעות תשובות בכתב לשאלות בכתב שיועברו אליו.

היועץ המשפטי לממשלה, אשר התבקש להביע את עמדתו, אמר: "ככל שניתן למצוא דרך פרקטית, לפיה העדות תימסר בלשכת הרב או בלשכת השופט, הדבר עדיף. ככל שלא ניתן בשום אופן לעשות זאת, יעיד בבית המשפט כרגיל".

כאמור, דחה השופט את הבקשה, תוך שהוא מציין, כי "הן התביעה והן ההגנה מסכימים, כי עדותו של הרב בקשי דורון הינה מרכזית ביותר וכי קיימת חשיבות מרבית לשמיעת עדותו ולהתרשמות בלתי אמצעית של בית המשפט מעדותו.

"הואיל ומדובר בתיק המתנהל בשלב זה כנגד שמונה נאשמים, המיוצגים על ידי שמונה עורכי דין שונים וזאת בנוסף לנציגי התביעה הכללית, הרי שאין כל אפשרות לשמוע תיק זה בלשכה רגילה, ולפיכך יערך בית המשפט לשמיעת עדותו של הרב בקשי דורון באולם הישיבות של בית המשפט המחוזי בירושלים", הוסיף השופט כהן.

קשה להתעלם מהניכור אותו מפגין השופט בהחלטתו, למרות העובדה שהרב יכל להציג את עדותו באמצעות הכתב, התעקשו הגורמים השיפוטיים לזמן אותו לאולם בית המשפט, מה שלא מכבד את מעמדו, ואת ממסד הרבנות כולו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}