כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ניסיון הפיגוע בטיימס סקוור: יש קצה חוט?

משטרת ניו יורק פרסמה סרטון ממצלמת אבטחה, המראה "אדם בעל עניין" המתרחק מהמכונית • אובמה: נרדוף אחרי האחראים • מפקד משטרת ניו יורק: אין סימן לקשר של הטאליבן למעשה

מכונית התופת בטיימס סקוור
מכונית התופת בטיימס סקוור

אך שקע האבק, תחת גילויה של מכונית התופת אמש בכיכר סקוור שבמנהטן, וסימני הפאניקה שבים ואוחזים בארה"ב המבועתת מפני פיגוע טרור נוסף שיפגע בשטחה.

בשלב זה עדיין לא ברור מי עומד מאחורי הניסיון לפגוע באחד מאתרי התיירות העמוסים ביותר בניו יורק, אולם מפקד משטרת ניו יורק, העריך כי לא מדובר בפעולה של ארגון טרור גדול. "פיגוע טרור לא חייב בהכרח להיות מבוצע על ידי ארגון. גם בודדים יכולים לפעול בעצמם", אמר.

מפקד המשטרה ציין גם, כי אין ראיות למעורבות של הטאליבן בניסיון הפיגוע. זאת למרות סרטון שפורסם ברשת האינטרנט, שבו נראה בכיר בטאליבן הפקיסטני כשהוא נוטל אחריות על פיגוע בארצות הברית כנקמה על חיסול בכירים בארגון ובאל-קאעידה. עם זאת, פרשנים ציינו כי אין כל וודאות שדברי הבכיר מתייחסים אכן לניסיון הפיגוע בניו יורק.

נשיא ארה"ב ברק אובמה, שכפסע היה בינו לבין מכה אנושה בתדמיתו, אילו הייתה המכונית מתפוצצת, שיבח אמש שוב את תפקודה של משטרת ניו יורק והבטיח לרדוף אחרי האחראים. "אני רוצה לראות את הצדק נעשה ואני ממשיך לעקוב אחרי המצב באופן צמוד", אמר הנשיא, ששוחח עם ראש העיר ניו יורק מייקל בלומברג.

היום (ב') פרסמה משטרת ניו יורק את סרטון מצלמת האבטחה, שבו נראה "אדם בעל עניין" מתרחק מהמקום שבו הוצבה מכונית התופת. בסרטון נראה אדם לבן, ככל הנראה בשנות ה-40 לחייו, כשהוא מתרחק מרחוב 45 מערב, שם הוצבה מכונית הניסאן פת'פיינדר הממולכדת, לכיוון רחוב 44. בשלב מסוים מצולם האיש כשהוא מוריד את החולצה הכהה ונותר עם חולצה אדומה, ואז מתחיל להתרחק מהמקום כשהוא מביט מעבר לכתף לכיוון המכונית.

מטען החבלה הורכב מחפצים רגילים, כולל שלושה מכלי גז פרופן, שני מכלים של חמישה גלונים של בנזין, זיקוקי די-נור שנקנו בחנות ושעונים מעוררים זולים שחוברו לכבלים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}