כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

נתניהו: ישראל הצטרפה למועדון העילית של העולם

עם אישור צירופה של ישראל לארגון ה-OECD אמר ראש הממשלה נתניהו במסיבת עיתונאים שכינס כי "ישראל הצטרפה למועדון העילית של כלכלות העולם", שטייניץ: "ישראל אחת המדינות המפותחות בעולם"

שושביני המהלך: שטייניץ ונתניהו
שושביני המהלך: שטייניץ ונתניהו

"זהו יום ברכה ובשורה למדינת ישראל. ישראל הצטרפה למועדון העילית של כלכלות העולם". כך אמר היום (ב') ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במסיבת עיתונאים מיוחדת לרגל הצטרפותה של ישראל לארגון ה-OECD.

אחרי 15 שנים של מאמצים, ישראל התקבלה היום (ב') באופן רשמי לארגון ה-OECD, לאחר ש-31 שגרירי המדינות החברות בארגון אישרו את צירופה. שר האוצר, יובל שטייניץ, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, ייצאו ב-27 במאי לישיבה מיוחדת בפריז שבה תצורף רשמית ישראל לארגון היוקרתי.

בנוסף לישראל, יצורפו גם אסטוניה וסלובניה, כך שהארגון יגדל ל-34 מדינות. "ישראל, אסטוניה, סלובניה וצ'ילה שהצטרפה לא מכבר לארגון, יהפכו לשותפות מלאות. מהלך זה יתרום לפתיחות וגיוון בארגון, המשחק תפקיד חשוב בעיצוב מבנה הכלכלה העולמית", אמר היום אנחל גוריה, מזכ"ל הארגון.

שר האוצר שטייניץ שפעל רבות לצירופה של ישראל לארגון הנחשב אמר היום כי ה OECD- הוא "המועדון הבינלאומי הכי מכובד שישראל הקטנה יכולה להתקבל אליו. לא שהכל מושלם, אבל זה נותן חותמת, שאתה אחת המדינות המפותחות בעולם מבחינת כלכלית, רגולציה וסדרי שלטון - ואי אפשר להתעלם ממנה".


בארגון ה OECD- חברות 31 מדינות, שמרביתן מאירופה והן מתאפיינות בעוצמה כלכלית רבה. בין המדינות ניתן למצוא את ארה"ב, יפן, בריטניה, קנדה, צרפת, גרמניה ואוסטרליה. מנגד, בארגון לא חברות מדינות משמעותיות אחרות כמו סין, רוסיה, הודו וברזיל ,שאינן עונות על תנאי הסף לקבלה לארגון, תנאים הכוללים זכויות אדם וחופש הפרט,



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}