כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

עמנואל: "האשכנזיות כינו אותן ספרדג'וקיות"

הורים מעמנואל הגישו תצהירים חריפים לבית המשפט העליון, בהם הם טוענים לגזענות ואפליה • "הנורא מכל הוא שהן (האשכנזיות) נהגו ללעוג לבנותיי בכינויים גזעניים אל מול עיניהן של המורות"

הדיון בבג"ץ בפרשת עמנואל. צילום: מנחם הלוי
הדיון בבג"ץ בפרשת עמנואל. צילום: מנחם הלוי

לאחר הפיצוץ במו"מ בין הצדדים בפרשת עמנואל בשבוע שעבר, הגישו הורי התלמידות, יחד עם עמותת עמותת 'נוער כהלכה', בראשות יואב ללום - הנאבקים כנגד ההפרדה בבית הספר בעיר - תצהיר לבית המשפט העליון, בו נחשפות עדויות של ההורים והתלמידות הלומדות בבית הספר.

מטרת התצהיר שהוגש לבג"ץ הוא להמחיש לשופטים את רמת הזלזול והיחס המחפיר שעוברות הבנות הספרדיות מאז ההפרדה בבית הספר. הרבה אמוציות שולבו בתצהיר המשפטי, ונועדו לנגן על מיתרי ליבם של שופטי בג"ץ, שלאחרונה, לאחר הדיון האחרון ביום חמישי לפני שבועיים, החלו לגלות הבנה לצד ה'חסידי' או ה'אשכנזי' - תלוי את מי שואלים,

אחת התלמידות שעדותה נכתבה בתצהיר מספרת: "הרגשתי יחס מפלה בין התלמידות הספרדיות לתלמידות האשכנזיות, אשר קיבלו יחס מועדף מהמורות".

עוד הוסיפה לספר: "פעם נשאלתי על ידי המורה האם הוריי ואני מצחצחים את השיניים בבוקר. במקרה אחר, ישבתי ליד תלמידה אשכנזית. אבל היא לא רצתה לשבת על ידי בגלל שלטענתה, אני מסריחה".

אותה תלמידה מספרת בתצהיר כי בעקבות היחס המזלזל של הבנות האשכנזיות כלפי אלו הספרדיות ביקשו המורות בחלק הספרדי מהתלמידות האשכנזיות לכתוב לנו מכתב סליחה, המכתבים הועברו לתלמידות אך היחס המזלזל כלל לא השתנה, כך לטענת תלמידה.

עורכי הדין המייצגים את ההורים ואת התלמידות הספרדיות, ד"ר אביעד הכהן וישעיהו אברהם, אומרים כי התצהיר בא לחשוף את המציאות הכואבת אשר מתרחשת בבית הספר מידי יום. "זהו תיאור של משטר הפרדה, משטר 'אפרטהייד' ממש, שנהג בבית הספר".

אחת האימהות, שעדותה מופיעה בתצהיר, מספרת את הנורא מכל שעברו בנותיה בבית הספר: "בנותיי סיפרו לי, כי החברות האשכנזיות שהיו להן, לאחר ההפרדה, החלו ללעוג להן ולהתעלל בהן, הן לא רצו להתקרב אליהן ולא לבוא איתן במגע והן נהגו לכנותן בשם 'ספרדג'וקיות'.

האמא הוסיפה: "הנורא מכל הוא שהן נהגו ללעוג לבנותיי בכינויים גזעניים, אל מול עיניהן של צוות המורות ואלו לא עשו דבר למנוע זאת".

אם זו הטרמינולוגיה החדשה של המאבק המתוקשר - כנראה שהפרשייה הלוהטת עולה מדרגה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}