כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

זה מתחיל: עצרת ראשונה נגד ברזילי

בעוד הצעות פשרה כאלו ואחרות מופרחות לחלל האוויר, וממתינים לאישורה הסופי של הממשלה, ב'עדה החרדית' לא ממתינים, ומתחילים במאבק נגד הזזת הקברים בברזילי • הערב, יריית הפתיחה

עצרת של העדה החרדית. צילום ארכיון
עצרת של העדה החרדית. צילום ארכיון

סערת הקברים בבית החולים ברזילי באשקלון, עולה היום (א')ׂ מדרגה נוספת בשורת המדרגות הבלתי נגמרת. החלטת הממשלה להזיז את הקברים בכדי לבנות את חדר המיון בסמוך לביה"ח עצמו הסעירה את הציבור החרדי, ובחלל האוויר נשמעו איומים על יציאה למאבק חדש, בטענה כי הזזת הקסב נוגדת את ההלכה ואת עקרונות הציבור.

בימים האחרונים עלו לכותרות הצעות שונות בהן ההצעה שהממשלה תשקול לבנות את חדר המיון מתחת ומעל לקברים ובכך תמנע פגיעה או הזזה בקברים עצמם. גורמים בממשלה ובציבור החרדי שישבו סביב שולחן אחד הגיעו להחלטה כי ההצעה מקובלת על כולם, זה לאחר אישורו המפורש של הגרי"ש אלישיב.

אך עד לאישור הסופי שצריך להגיע ממשרד ראש הממשלה, פותחים אנשי העדה החרדית, במאבק חדש נגד חילול הקברים המסתמן בביה"ח ברזילי, מעין רפואה למכה באם תיכשל הפשרה המוצעת.

הערב, בשעה 20:30 יתקיים עצרת מחאה גדולה בהשתתפות רבנים וקהל רב נגד הזזת הקברים. בעצרת שתתקיים ברחבת השטיבלאך 'זכרון משה' בירושלים ישאו דברים, יו"ר אתרא קדישא, ר' דוד שמידל, חבר בד"ץ העדה החרדית, הרב אולמן והרב קופשיץ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}