כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הלם ב'ברכל': עובדים פוטרו במפתיע

רשת 'בר כל' חוזרת לכותרות: 250 מתוך 1300 עובדי הרשת קיבלו במפתיע הודעות פיטורין • הסיבה שנויה במחלוקת: צעדי התייעלות או רצון להימנע מהכנסת מוצרי טקסטיל • כרמל: "רק 28 פוטרו"

צילום ארכיון יצחק לב ארי
צילום ארכיון יצחק לב ארי

השבת הקרובה תעבור בקושי גדול על חלק ממשפחות עובדי רשת הצרכניות ברכל, שיאלצו החל משבוע הבא לחפש עבודה חדשה. הרשת החרדית הגדולה 'בר כל', הנמצאת בבעלותו של מנחם כרמל, החליטה לפטר 250 עובדים בצורה פתאומית. כך נודע לכתב 'בחדרי חרדים'.

הרשת החרדית, שלה סניפים בכל רחבי הארץ, עלתה לאחרונה לכותרות לאחר שבכירים ברשת 'יש' טענו כי מנהלי 'בר כל' שולחים אברכים שירכשו מוצרים בהוזלה מהמצעים אותה עורכת רשת 'יש', מוצרים שנמכרים לאחר מכן ברשת בר כל בהנחות מפליגות. בעלי רשת 'בר כל' דחו את האשמות החמורות בגיחוך, ואמרו כי מתחת לכבודם להגיב.

אלא שהשבוע מתברר כי הרשת עוברת כיווץ משמעותי. על פי המידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', לפחות 250 עובדים הודעה על פיטוריהם המידיים.

הסיבה לפיטורים המהירים שנויה במחלוקת. יש מקורות הטוענים כי מדובר בצעדי התייעלות גרידא, וכי בתקופה האחרונה התקבלו עובדים ללא הבחנה אמיתית האם יש בהם צורך, וכי השבוע החליט כרמל לעשות סדר בקופות, ולפטר את מי שאינו נצרך.

אך מנגד, אומר בן משפחתו ל'בחדרי חרדים', שהסיבה היא טכנית בלבד. "בתקופה האחרונה", הוא מספר, "הגיעה דרישה שהרשתות הקמעונאיות יכניס גם מוצרי טקסטיל למדפים. רשת בר כל נחשבת לאחד הרשתות הגדולות מבחינת מספר העובדים. מנחם לא רצה להכניס מוצרי טקסטיל לרשת, והוא נאלץ לפטר את העובדים, בכדי שהדרישה לא תעלה".

הרב מנחם כרמל, מנהל רשת 'בר כל', אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "לא פוטרו 250 עובדים. מספר העובדים המדויק שפוטרו הם 28 בלבד, מתוך 690 עובדי הרשת. סיבת הפיטורין הייתה צמצום בכח אדם בשל ההתייעלות שעוברת הרשת".

עוד אמר כרמל: "אם היינו מפטרים 250 עובדים בברכל, לא היינו מצליחים להפעיל את הרשת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}