כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הודו לה': המחבל קיבל עונש מוות

בית המשפט ההודי החליט לגזור עונש מוות על מוחמד אג'מל קסאב, המחבל היחיד שנותר בחיים אחרי מתקפת הטרור במוממבי: "הוא מכונת הרג" • האכזבה: התהליך עלול לקחת עוד שנים ארוכות

המחבל מוחמד אג'מל קסאב . צילום ארכיון
המחבל מוחמד אג'מל קסאב . צילום ארכיון

בית המשפט המיוחד במומביי גזר היום (ה') עונש מוות על מוחמד אג'מל קסאב, המחבל היחיד שנותר בחיים אחרי מתקפת הטרור בבירה הכלכלית של הודו.

השופט מ.ל. טהיליאני בבית הדין המיוחד הטיל על קסאב עונש מוות בתלייה בארבעה מסעיפי האישום, בעוד שעל חמישה סעיפים נוספים נגזרו עליו מאסר עולם. ביום שני הורשע קסאב בן ה-22 ב-86 סעיפי אישום, כולל רצח וקשירת קשר לפתיחת מלחמה נגד הודו.

בפסיקתו קבע השופט כי אין סיכוי שקסאב יוכל לעבור תהליך שיקום. לדברי טהיליאני, קסאב הוא סכנה לחברה, וכי הוא רצה להיות טרוריסט והצטרף לארגון הטרור לשקר אי-טויבה מרצונו, ועל כן אין שום ברירה מלבד עונש מוות. לאחר ששמע את העונש, פרץ הצעיר הפקיסטני בבכי.

שלשום דרש התובע, אוג'וול ניקאם, כי יוטל עונש מוות על קסאב, שהיה אחד מעשרת המחבלים שהשתתפו במתקפת הטרור במומביי.

"אופן גרימת המוות הראה שחיתות מוחלטת. זה לא פושע רגיל. הוא יהיה סכנה לחברה אם יתאפשר לו להמשיך ולחיות", הכריז התובע, שכינה את קסאב: "מכונת הרג שיוצרה בפקיסטן".

עורך דינו של קסאב, ק.פ. פוואר, ביקש כי יוטל עונש מאסר עולם על הצעיר הפקיסטני, בטענה שקסאב צעיר מדי והיה תחת לחץ נפשי ורגשי.

החוק ההודי מתיר הטלת עונש מוות על פשעים "נדירים שבנדירים", אולם בית המשפט העליון חייב לאשר גזר דין כזה. קסאב יוכל לערער נגד הפסיקות, לפני שיעביר בקשה לרחמים מהנשיא – תהליך שעשוי להימשך שנים ארוכות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}