כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

"זו אחותי", זעק מתנדב זק"א • מטלטל

גופת אשה כבת 40 נמצאה ביער קטן בקצה עיירה בניו ג'רזי • לאחר שיהודי זיהה את הבחורה נוצר קשר עם זק"א • התברר: ההרוגה היא אחות של מתנדב בזק"א • מאמצים שנעשו למנוע את נתיחתה, צלחו

זק"א בהעברת גופה מחו"ל. צילום ארכיון
זק"א בהעברת גופה מחו"ל. צילום ארכיון

עוברי אורח שטיילו בערב יום חמישי האחרון בשדרת יער בניו ג'רסי שבארה"ב, נדהמו לגלות גופת בחורה כבת ארבעים.

ניידת סיור של משטרת ניו ג'רסי שהוזעקה למקום, לא גילתה עליה שום מסמכים מזהים חוץ ממחברת שהיתה כתובה בעברית. השפה שאינה מוכרת לחוקרים, והמחברת שלא הכילה שום סימנים מזהים או אמצעי קשר, הביא את החוקרים להעביר את הגופה למכון לרפואה משפטית בניו ג'רסי, והמשטרה דרשה לבצע נתיחה שלאחר המוות.

קצין החקירות בתחנה המקומית ביקש לפענח את השפה בה כתובה המחברת, יצא לרחוב עם המחברת ושאל עוברים ושבים אם הם מזהים את השפה, כעבור דקות ספורות, עבר במקום יהודי שמיהר לזהות את הכתב העברי.

אחר כבוד הוזמן היהודי לתחנת המשטרה והתחיל לקרוא במחברת, המחברת היתה כתובה כיומן אישי, וכעבור כמה דקות התבהרה התמונה ופוענחה התעלומה, התברר שהמנוחה היא בת של רב מאחד היישובים בארץ.

יום שישי לפנות בוקר בעיצומה של הפעילות במירון קיבל יו"ר ארגון זק"א יהודה משי זהב שיחה ממשטרת ניו ג'רסי ובה הסיפור על האירוע, כשהם מבקשים את הסיוע של זק"א באיתור המשפחה.

יו"ר זק"א מיהר לעדכן את חדר המצב של משרד החוץ, ובמקביל טלפן למתנדב זק"א ששם משפחתו זהה לשם משפחתה של המנוחה כדי להסתייע בידו באיתור המשפחה ובזיהוי סופי של המנוחה. אחרי שתי דקות שיחה שבהם תיאר משי זהב למתנדב זק"א את התיאור החיצוני של הגופה והפרטים הידועים עד כה. פלט המתנדב בזעקת שבר נוראה: "ז א ת א ח ו ת י"...

המתנדב מיהר להתייעץ עם יו"ר ועד רבני זק"א הרב יעקב רוז'ה, כדי לקבוע את דרכי הזיהוי ההלכתי, במוצ"ש יצא מתנדב זק"א לארה"ב, שם זיהה בוודאות את אחותו המנוחה, בסיוע של הרב מנדל רוזנברג יו"ר 'חסד של אמת' בארה"ב הושג ויתור נתיחה והגופה הוטסה לקבורה בארץ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}