כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

סיוע נוסף למפוני גוש קטיף - כדי שיוכלו לעבור לבית קבע

הסבל המתמשך שנגרם למפוני גוש קטיף, שרבע מתוכם עדיין לא מצאו פתרון מגורים של קבע, הוביל להחלטת ממשלה, אותה יזמה מנהלת תנופה: יקבלו המפונים סיוע נוסף שיעודדם לעבור למגורי קבע

סיוע נוסף למפוני גוש קטיף - כדי שיוכלו לעבור לבית קבע
מרים צחי

בעוד סוגיית ההתנתקות הייתה ונותרה במחלוקת עמוקה בציבוריות הישראלית, על דבר אחד אין ויכוח. היחס הממשלתי והטיפול במפוני הגוש, הינו מתחת לכל ביקורת, כשמזה חמש שנים, מאז הפינוי, עדיין אין פתרון של קבע עבור כל המפונים.

אתמול, אישרה הממשלה, תוכנית בשם "מתקדמים עם כולם לבית‭,"‬ שתהווה צעד נוסף, בדרך לפיתרון, על פי התוכנית, יינתנו חבילות סיוע למפונים, שיעודדו אותם להזדרז בבניית בתי הקבע שלהם. בין היתר, הוחלט כי 300 משפחות שטרם החלו בבניית בית הקבע ‭ -‬ מתוך ‭1,200‬ משפחות בסך הכל, יוכלו להציב את הקראווילה שלהן במגרש המיועד לבנייה וכי המדינה תממן את שינוע הקראווילה למקום, את שיפוצה ואת ציפויה באבן, בעלות של עד 160 אלף שקל. בנוסף, תינתן להם הלוואה בתנאי זכאות של משרד השיכון בגובה עד 250 אלף שקל למשפחה לבניית ביתם, כאשר המדינה היא שתערוב להחזרת ההלוואה.

מינהלת "תנופה‭,"‬ שמונתה במקום מינהלת "סלע‭,"‬ שטיפלה במפונים בשנים הראשונות שלאחר הפינוי. היא שיזמה את התוכנית, על רקע מצבן העגום של רבות מהמשפחות שפונו, אשר כילו את כל כספי הפיצויים שקיבלו על הוצאות המחיה השוטפות וכיום אין באפשרותן לבנות בתי קבע, על אף שהמדינה הקצתה עבורן מגרש לבנייה.

מועד מפוני גוש קטיף נמסר בתגובה: "אנחנו מברכים על החלטת הממשלה שהתקבלה ביוזמת ההנהלה המחודשת של מנהלת תנופה‭ , אך עם זאת, בתוך החלטה לזירוז הבנייה ביישובי הקבע נותרו עדיין נושאים רבים שלא נפתרו‭."‬

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}