כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ההצבעה בליכוד: יום גורלי לנתניהו

חברי מרכז הליכוד ייקראו היום להצביע בשאלה מנהלתית במהותה, של דחיית הבחירות הפנימיות בתנועה, אך בעלת משמעות פוליטית רחבת היקף, עבור ראש הממשלה נתניהו

ההצבעה בליכוד: יום גורלי לנתניהו

סערת הרוחות בליכוד מגיעה היום (ה) לנקודת רתיחה. השטח מבעבע, שרים מיוזעים בחליפות שרד, ואנשי מרכז שמרגישים את מנת הכח המועטת שנותרה בידיהם, מתרחקת.

היום (ה') תתקיים הצבעה בעשרות קלפיות ברחבי הארץ, ו-2,600 חברי מרכז הליכוד יקראו להצביע ב-28 מוקדים ברחבי הארץ, בהצבעה שמשמעותה האמתית אחת: בעד או נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

ההצבעה בעיקרה, היא על עניין מנהלי בלבד – דחיית הבחירות למוסדות התנועה. אבל פעולותיו שלך נתניהו הפכו אותה להצבעת אמון בו.

נתניהו ושריו הבכירים המבקשים שקט שלטוני ללא קבוצות מורדים, מובילים את הקמפיין לדחיית הבחירות. לטענתו של ראש הממשלה, בקשתו לדחות את הבחירות למוסדות היא משיקולים מדיניים, ביטחוניים וכלכליים.

לדבריו של נתניהו, דחיית הבחירות תאפשר לשרים לעסוק בענייני המדינה במשרדיהם ולא במאבקים פניימיים.

ואולם, ההערכות הן, שנתניהו חושש שאם יתקיימו בחירות בעת הזאת, כוחה של האופוזיציה לו מבית, הפלג הימני אותו מייצגים "המורדים", חברי הכנסת דני דנון, מירי רגב, יריב לוין וציפי חוטבלי, יתחזק.

נתניהו גם חושש מהתחזקות כוחם של "הפייגלינים", אותם הוא תוקף חזיתית בימים אלה ומכנה אותם "נטע זר בליכוד" ו"קבוצה קיצונית ומשיחית".

נתניהו עושה מאמצים גדולים להביא את השטח, המתון לאחוז הצבעה גבוה. ההערכות בסביבתו הן שאחוז הצבעה נמוך יוביל לניצחון "המורדים" ו"הפייגלינים", שכן אנשיהם נוהגים להצביע במספרים גבוהים. ראש הממשלה זקוק לשני שליש מסך המצביעים על מנת לנצח, שכן רוב רגיל לא יוביל לדחיית הבחירות. לפיכך, אנשיו של נתניהו מתכוונים לדרבן מצביעים עד לרגע האחרון.

גם המחנה המתנגד לנתניהו לא מתכוון לקפוא על השמרים. הם הקימו מטות, והם מתכוונים להניע חברי מרכז לקלפיות. "אנחנו מקווים לנצח", אמר ח"כ דנון.

נתניהו מצידו מודע לכובד המשימה שנטל על עצמו ובמסיבת עיתונאים שכינס אתמול אמר: "אנו מבקשים לעשות מחר דבר כמעט בלתי אפשרי - רף של השגת רוב של שני שליש בהצבעה חשאית, זה דבר כמעט בלתי אפשרי - אני מבקש לעשות זאת כי אני יודע שיש תמיכה עצומה לכך בקרב חברי הליכוד. צריך להתרכז כעת בעיקר, בתהליך השלום והגנה על ירושלים. האויב הגדול ביותר שלנו זו השאננות". ראש הממשלה ציין כי מולו ניצבת "קבוצה קטנה אבל קיצונית", תוך שהוא רומז למשה פייגלין ותומכיו, והזהיר: "היא כולה תבוא".


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}