כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

נדחה גזר הדין של ר' שלום רובשקין

גזר הדין במשפטו של ר' שלום מרדכי רובשקין, שהתביעה מבקשת להשית עליו גזר דין של 27 שנים עד מאסר עולם נדחה • אתמול העידו מומחים בעניינו • פסיכולוגית: "ליבו הרחב סיבך אותו"

כמה יקבל? שלום רובשקין
כמה יקבל? שלום רובשקין

מתח בקהילה היהודית בארה"ב, ובקרב מכריו ומוקיריו של ר' שלום מרדכי רובשקין לקראת גזר דינו. התביעה דורשה גזר דין של 27 שנות מאסר עד מאסר עולם.

לפני כחודשיים הורשע ר' שלום מרדכי רובשקין, חסיד חב"ד שעמד בראש משחטת הבשר הכשר הגדולה בארצות הברית, לפי החלטת חבר המושבעים במשפטו, ונכרכו סביבו 86 אישומים שונים - ביניהם הלבנת כספים, רישום כוזב לבנקים, העסקת וניצול עובדים זרים ועוד - עליהם דרשה התביעה אלף שנות מאסר.

היה זה משפט ארוך, מייגע ומתוקשר, שהתפרס על פני זמן רב, וזכה לתהודה יהודית בינלאומית. ר' שלום מרדכי רובשקין, שתמונתו נמרחה מעל מרקעים ועיתונים רבים, עמד במרכזו של המשפט הממושך, וגורלו היה מונח על כף המאזניים.

כתב האישום התפרס על פני סעיפים שלמים, כאשר חבר המושבעים פוסק כי רובשקין אשם בלא פחות מ-86 מתוך 91 סעיפי האישום.

בקרב המקורבים למשפחתו של ר' שלום מרדכי רובשקין, שרר הלם קשה בתגובה להודעת בית המשפט שמצא אותו אשם. הטענות באשר לניחוח אנטישמי הנודף מפסק הדין - צפו ועלו. "פושעים מדרגה ראשונה יוצאים זכאים, או מקבלים עונש קל בלבד, ואילו עם יהודי חרדי החליטה המדינה למצות את כל חומרת הדין", רטנו בעצב בקרבת משפחתו.

לרובשקין הוצעה עסקת טיעון קודם לפתיחת המשפט, אך הוא דחה אותה, כיוון שטען שמעודו לא עשה דבר בלתי חוקי במזיד.

החשש הכבד הוא מפני קבלת בקשת התביעה להשית על רובשקין עשרות שנות מאסר בכלא, גזר דין המהווה עבורו גז"ד של מאסר עולם.

יהדות ארה"ב, העוקבת בדריכות אחר משפטו המתוקשר של רובשקין, ממשיכה להתפלל עבור שלום מרדכי הלוי בן רבקה. כשבעת האחרונה התארגנו עשרות אירועי תמיכה יהודיים למען רובשקין, שכללו קמפיין תקשורתי רחב היקף, ועצומה לשחרורו הנתמכת על ידי טובי המשפטנים בארה"ב.

אתמול בדיונים לפני גזר הדין, העידו מומחים על אופיו וכוונותיו של רובשקין "הוא לא התכוון לעבור עבירה, היו אלו ליבו הרחב ואופיו הטוב שסיבכו אותו", העידה פסיכולוגית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}