כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

"אנחנו נלחמים על ירושלים" • ראיון סוער

שעות לפני פתיחת הקלפיות לחברי מרכז הליכוד שיקבעו את עתיד המפלגה, מעניק הסיוט הגדול של ביבי, משה פיגלין, ראיון נרגש: "צריך להבין זה מלחמה על ירושלים לא על הליכוד" • מיוחד

משה פייגלין. אין ביננו הידברות
משה פייגלין. אין ביננו הידברות



המערכת הפוליטית נכנסה היום לסחרחורת אדירה: הבחירות שייערכו מחר על בחירת נציגי הליכוד במודות המפלגה, הצליחו להעיר את המערכת הפוליטית המנומנמת. בנימין נתניהו, ראש הממשלה ויו"ד הליכוד, מעוניין לדחות את בחירת מוסדות המפלגה המחודשים מחשש פן ה'פייגלינים' המגיעים מגובשים לבחירות, יקחו את מושכות ההנהגה.

נתניהו מבקש לדחות את הבחירות, בכדי לגייס חברי מפלגה חדשים, שידחקו את הפיגלינים לשוליים. אלא שהמאבק נראה קשה מתמיד. ואצל נתניהו כמו אצל נתניהו, הכל בלחץ, הכל ברגע האחרון, הכל מזיע.

ערב ההצבעה הגורלית, ערכנו ראיון עם משה פיגלין. איך אתה מרגיש ען העובדה שקוראים לך נטע זר, שאלנו אותו.

"נו טוב, אם אנחנו לא מייצגים את הליכוד אז למה הוא כל כך מפחד מבחירות הרי אם אנחנו לא מייצגים את הליכודניקים אין שום סיכוי שהם יצביעו עבורנו".

• הוא מפחד מסיבה פשוטה, שלושת אלפים מצביעים בהצבעה חשאית הפייגלינים הם שאהידים והם יבואו בכל מקרה והחברה שלו על אף שהם הקו המרכזי בתוך התנועה אבל מטבע הדברים יותר אדישים לעניין מכיוון שכך הוא מפחד שתשתלט לו הבית.

"מה שנתניהו מפחד ממנו זה שלא יאפשרו לו לחלק את ירושלים".

• לא נסתיר את הדברים נתניהו הולך למהלכים מדיניים מרחיקי לכת הוא הגיע להבנות עם אבו מאזן ועם אובמה בפועל הבניה בירושלים מוקפאת והוא צריך לרכז את כל הכוח בידיו, אתה מדבר על נתונים כואבים מרחיקי לכת על ירושלים בו ונסכים שלפחות בהצהרות שלו את ירושלים הוא שם על מרכז המפה שעל זה הוא לא מוכן לוותר אבל אל תשכח שהוא השיב תשובה לאובמה רק בתחילת השבוע

"נכון, וגם הנושא הזה פורסם ונידוש כל היום בחדשות. האמריקאים מאפשרים לו לדבר אל האוזניים הישראליות מה שהוא רוצה ובלבד שפועל הוא לא בונה יותר בירושלים ובלבד שבפועל הוא מונע מהליכוד לחסום אותו להמשך וזה בדיוק מה שהוא הולך לעשות ביום חמישי".

• אתם לא מבין מה הבעיתיות שלכם? אתם מורדים בסמכותו של ראש המשלה. אתם מובילים קו ימני קיצוני.

"ביבי הוא לא קו ימני. ביבי מקפיא יותר מכל אחד אחר אי פעם. ביבי סגר כבר על נסיגה כוללת בראש ובראשונה בירושלים דברים ששום ראש ממשלה לפניו לא עשה לא מימין ולא משמאל אנחנו לא נגד ביבי אנחנו בעד ארץ ישראל, אנחנו בעד עם ישראל, בעד ירושלים, בעד תורת ישראל אנחנו רוצים מדינה יהודית".

• יש לך את כצלה, האיחוד הלאומי את הבית היהודי, למה אתה פונה דווקא לליכוד?

"אתה רואה עד כמה ביבי מפחד מכצלה. כנראה שכצלה נמצא בדיוק במקום הנכון מה אתה אומר?".

• יתכן אם כי אתה יודע אי אפשר להתעלם מהעובדה שבסופו של דבר הקו שאליו אתם חותרים לא יוביל לאיזה שהוא שינוי כי מה שביבי יעשה הפייגלינים תמיד יהיו נגדו.

"לא, זה ממש לא נכון. מי שכאן פתח במאבק הזה גם הפעם וגם לפני שנה היה נתניהו. כל מה שאנחנו רוצים זה שבחירות שכבר היו אמורים להתקיים לפני חודשיים התקיימו אנחנו לא מבקשים שום דבר מעבר לקיום החוקה ככתבה וכלשונה זה הכל".

• איך אתם נערכים למחר?

"אנחנו מנסים לשכנע, וזה גם לא נכון אגב שכוחנו כל כך גדול. אנחנו סה"כ 100-120 חברי מרכז מתוך 2200, אנחנו סה"כ עובדים על שכנוע חברי מרכז הקיימים. צריך להבין הבחירות הללו זה משאל המתפקדים רק לא על גוש קטיף אלא על ירושלים".

• כל כוחך היום כמה אמרת הוא?

"אנחנו סה"כ בין 5 ל8 אחוז מחברי המרכז לא צריך לעשות מזה עניין. המאבק הוא על ליבם של חברי המרכז האם הם יבינו שהעניין הוא פה ירושלים ולא מאבקי כוח פנימיים ולא יתנו לנתניהו כרטיס פתוח למסור את העיר".

• אתה משוכנע שתצליחו?

"לא. אני לא משוכנע אני נלחם ואני עושה את כל מה שאני יכול ואני מקווה שכל מי שיש לו איזו שהיא השפעה יצטרף למאבק הזה משום שאחרי יום חמישי אחרי שיתברר מה באמת הסיפור ומה ביבי נתן זה הזדמנות שלא תחזור על עצמה".

• יש בינכם איזה שהוא דיאלוג?

"לא, כרגע אין שום דיאלוג יש מאבק על קיום החוקה או אי קיום החוקה, על נאמנות לירושלים או בגידה בעיר זה כרגע הסיפור. נתניהו הביא את זה לנקודה שהוא הביא את זה ועכשיו צריכים לתת לחברי מרכז הליכוד לומר את דברם ואני מקווה שהם ישמרו על ירושלים"



להאזנה לראיון המלא חייגו: 052-999-66-00. "הכל בקול" – קו המידע הפופולארי


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}