כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ההורים מעמנואל:"אנחנו שומעים רק לגדולי ישראל" • שידור חי

3 אוטובוסים יצאו מעמנואל לבית המשפט העליון, ובהם 80 זוגות הורים לבנות במגמה החסידית, מורות ומנהלת מבוהלת • מה צפוי בדיון? • מי ניסה למנוע את הגעת ההורים? • 'בחדרי חרדים', בשיתוף 'שרלייב', בשידור חי מבית המשפט • צפו בגלריה

הדיון בית המשפט העליון. צילום: מנחם הלוי
הדיון בית המשפט העליון. צילום: מנחם הלוי



השידור מועבר באדיבות שרלייב















































בעוד שעות ספורות זה יקרה: 3 אוטובוסים יפרקו את מטענם בסמוך לבית המשפט העליון בירושלים, וימתינו בסבלנות עד שהלקוחות יחזרו בדרך הקשה והמפותלת המובילה לעמנואל.

אחרי שעתיים: הדרמה נמשכת • תיעוד מבג"צ

מדובר בכ-80 זוגות הורים, להם בנות הלומדות במגמה החסידית בעיר המשוסעת והמפולגת – עמנואל. כזכור, לפני מספר שבועות קיבלו כל ההורים זימון לבית המשפט, כשבכותרת מסמך הזימון מופיע העוון: בזיון בית המשפט.

הבזיון שנגרם לבית המשפט, תמוה עד למאוד. ההורים, החפצים לחנך את בנותיהם על-פי השקפת עולמם, זכו לסדרת חינוך מקיפה מהשופט אדמונד לוי. לאורך חודשי הדיון נקט השופט לוי בעמדה חד צדדית נגד ההורים. הוא כפה עליהם ללמוד במשותף עם בנות ספרדיות, גזר קנסות על החינוך העצמאי, ושלח מפקח מטעם משרד החינוך לאכוף את חוק החינוך חובה.

בשעה 10:00 בבוקר יגיע השיא. ההורים שיבואו לבית המשפט בליווי מורם ורבם, האדמו"ר מסלונים, יכריזו קבל עם ועולם: אנחנו מחוייבים אך ורק לדעת תורה, אנחנו לא מקבלים את מרות בית המשפט.

קשה להעריך כיצד יקבל השופט את האמירה הנחרצת של ההורים. אך לא קשה להעריך את המתקפה התקשורתית לה יזכה הציבור החרדי, החבוט ממילא. מתוך היכרות בלתי נעימה עם אמצעי התקשורת, מומלץ לכל חובש כיפה להסתגר בשעות הבוקר בביתו. העיתונאים כבר משחיזים את העטים לקראת ההתקפה, ואבירי שלטון החוק, יקבלו את ליטרת הרייטינג היומית.

מי שניסה למנוע עד הרגע האחרון את המופע המביש בבית המשפט, היה ח"כ מאיר פרוש. פרוש ניסה להגיע להידברות עם בית המשפט, ועם ההורים, אך ללא הצלחה. הוא הסביר לשני הצדדים כי המופע מיותר לכולם. מוטב להגיע להבנות לפני שתגיע ההתפוצצות הבלתי נמנעת, אך ללא הועיל.

גם האדמו"ר מסלונים צידד בפשרה כלשהי שתרחיק את ההורים מאולם בית המשפט. אך משהפשרה בוששה מלבוא, הודיע האדמו"ר כי יצטרף לקהל ההורים, במאבקם על חינוך הבנות.

האם נראה מחזות מבישים, או לחילופין הופעה מכובדת בבית המשפט? שעות יוכיחו. בינתיים הציבור החרדי, נמצא, שוב, בכוננות ספיגה.

אם לא יקרה שום דבר ברגע האחרון, הרי שההופעה תצא לדרכה. במהלך הימים האחרונים קיבלו כלל ההורים והמורות המוזמנים טלפונים ממזכירות בית המשפט, שביקשו לוודא כי קיבלו את הזימון וכי בדעתם להתייצב אל הדיון, שאיש אינו יודע מה חלף בראשו של השופט כאשר החליט על קיומו.

מרבית ההורים לא שכרו ייצוג משפטי, אך חלק מן ההורים שכרו את שירותיו של עו"ד מרדכי גרין, שיתלווה אל הדיון. במידה וברגע האחרון תיפול החלטה להשאיר את ההורים בבית ולהשאיר את כבוד בית המשפט על כנו - ייפו כלל ההורים את כוחו של גרין לייצגם לבדו בדיון.

נוסף לגרין, יבוא אל הדיון עורך דין שנשכר על-ידי הנהלת החינוך העצמאי, המואשמת על-ידי בית המשפט כמי שמסייעת לביצוע העבירה החוקית שבית המשפט רואה בעצם קיומו של בית הספר הפיראטי, ואי שליחת הבנות אל המגמה החינוכית הוותיקה והמוכרת.

בקרב הבוחשים בקדירה יש גם מי שנוקטים אופטימיות זהירה, שמקורה בפגישה ארוכה שקיים ח"כ מאיר פרוש בה הוכיח לנשיאה כי המאבק נגד החלטת בית המשפט העליון לאחד שוב את המגמות בעמנואל, מגובה היטב על-ידי גדולי ישראל, ולכן מדובר במערכה שחרגה מזמן מתחומיה של עמנואל. הוא הסביר לבייניש כי מדובר כאן במאבק על ציפור הנפש.

"תדאגו לייצוג הולם", סתמה בייניש, בסיומה של הפגישה - ולא פירשה.

האם היא מתכוונת להניח כובד-משקל כלשהו לטובת הצד החרדי, או שמא התכוונה לרמוז: מצבכם המשפטי קשה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 77 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}