כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

"המשטרה אישרה את המניין בבית" • ראיון

על המתרחש בבית לאחר השחרור, שולחן השבת ש'פתח' אבא בכלא, החקירות - והתנאים המגבילים • אלי פולק, סמנכ"ל 'איחוד הצלה' ובנו של הרב יהושע פולק, בראיון מיוחד עם 'הכל בקול'

גם השגרה תגיע. יהושע פולק
גם השגרה תגיע. יהושע פולק



• הפתעה ביהדות החרדית ובפרט בקרב בני משפחת הרב יהושע פולק עם שחרורו לביתו. איתנו בנו, הרב אלי פולק. ערב טוב.

ערב טוב ומבורך.

• מעבר לזה שאתה בנו, אתה משמש גם כסמנכ"ל 'איחוד הצלה'. בשבוע הזה הצלחת לעשות את שני הדברים יחד?

קודם כל, היה קשה מאוד. אין ספק. אבל אני חושב שהסיעתא דשמיא וגם זכותו של אבי, אני חושב שתרמו לי להצליח לעשות את שני הדברים יחד, ובמיוחד שאני אמרתי לעצמי, שמה שאני עושה במירון יהיה גם לזכותו, והכל הלך ביחד. וב"ה ששני הדברים הסתדרו.

• אני שואל את השאלה הזו, כי גם ב'איחוד הצלה' לא היה כל-כך בשל המאבק שמד"א מנהלים נגדכם, וגם עם אבא שעצור. בכל זאת היו קשיים: קשה לרוץ ממקום למקום, לפסוח על שני המקומות: במירון, אבא שעצור, פגישות עם עורכי דין.

כן, זה קשה. אבל יכול להיות שלקחתי משהו מאבא שלי, שאפשר לעבוד במקביל בכמה דברים יחד. אמנם זה שני דברים עם פרויקטים מאוד-מאוד גדולים. בא נגיד שבשבוע הזה לא ישנו הרבה. ב"ה שאנחנו יכולים להגיד את זה כעת, אחרי שהכל בסדר.

• היהדות החרדית, בארץ ובעולם, עקבה אחרי מעצרו. יש הרגשה שזו היתה עלילה. כי משום מה הרב יהושע פולק הוא היחידי ששוחרר - כל העצורים עד עכשיו, חרדים כחילוניים, שהגישו ערעור נגד הארכת מעצרם, דחו את בקשתם, והוא משתחרר לפני הזמן של 7 ימי מעצר שקבע השופט. יש איזו הרגשה שהוא לא קשור לפרשיה הזו.

שמע, בהחלט כל המעצר הזה הוא מעצר תמוה. אני באמת לא נכנס לדברים האלו, אבל הוא שוחרר לפני הזמן, וזו אמירה ברורה שהוא לא קשור לפרשה. אני אגיד לך עוד משהו: לא רק שהוא שוחרר יותר מוקדם, הוא גם בקושי נחקר. אתמול בכלל הוא לא נחקר, לא לקחו אותו בכלל לחקירה. שלשום - שעה בקושי.

בקושי נחקר ובקושי היה מה לחקור אותו. בכלל, אני חושב שהפרשה היא פרשה בפני עצמה, פרשת הולילנד, שתפחה למימדים גדולים. המשטרה ניסתה כל מה שבכוחה, להביא כמה שיותר אנשים, בשביל להוציא מהם או לראות מהם דברים. במקרה, אצל אבא שלי, הוא לא קשור בכלל. הוא לא היה בתקופה שעליה מדברים. לצערנו, זה גרם למאסר מתוקשר, וברוך ה' שהשתחרר גם קודם וגם ללא שום דבר מיוחד.

• הוא נמצא בבית כבר שלוש שעות. דיברת איתו? איך הימים עברו עליו שם, כולל שבת. פעם ראשונה שהוא במעצר. לא תמיד אתה נמצא עם אנשים נעימים, אנשים שאי-פעם פגשת אותם.
כן, אנחנו עדיין פה לידו. כל הזמן "סיפורי חוויות", אבל ברוך ה' הוא מרגיש טוב. הוא חזק. התייחסו אליו שם מאוד מאוד יפה. אני חושב שהערצה והערכה של הציבור מבחוץ, גרמה גם ליושבי הכלא - הן אסירים והן סוהרים - להתייחס אליו בכבוד, ולעשות כל מה שצריך בשביל שההרגשה שלו תהיה כמה שיותר נוחה.

• אני לא מדבר כעת על הרב יהושע פולק כגזבר עיריית ביתר או כסגן ראש עיריית ירושלים, וכל תפקידיו הציבוריים, אלא הרב יהושע פולק בתור עצמו - לכן היחס הזה מצד האסירים, שהרגישו כלפיו משהו מיוחד?

בהחלט. הוא אדם מפשוטי העם, אין לו את העניין של כבוד מעליך או משו כזה, הוא תמיד עם כולם ביחד. הוא מתייחס למישהו גדול, מישהו חשוב, כמו לאדם פשוט ברחוב. מי לא יודע שאפשר לעצור אותו בכל פינת רחוב, אם זה בגאולה או ברח' משה, לעצור אותו ולבקש ממנו ככה או ככה, ולכל אחד הוא מתייחס בכבוד ואף פעם לא מתנשא.

אנשים ישר רואים את זה. הוא הגיע לשם כאחד מהציבור. הוא דיבר עם כולם, סיפר להם סיפורים, ועודד אותם ונתן להם וורטים מפרשת שבוע. הם ישבו אצלו בסעודת שבת כולם ביחד, ענייני פרשת השבוע, כל מיני ווארטים - הוא ידוע בווארטים שלו על כל פרשה ופרשה, ותשמע, ישר רואים שמדובר באדם רגיל, שמגיע עם כל המעמד שלו הציבורי, הוא כמו כולם, וגם כשמגיע למקום כזה אז אוטומטית הוא יורד אל העם, וכולם מרגישים את זה.

• ראינו את זה עכשיו, כשהוא הגיע, באו אנשים בספונטניות. הגיעו מכל גוני הקשת. אתה יודע, אתה עדיין נמצא בבית של אבא. אפשר לחזור כבר לשגרה, 3 שעות אחרי?

אני לא מאמין שאפשר לחזור לשגרה כל-כך מהר. קודם כל, בל נשכח שגם פה הוא בתנאים מגבילים של מעצר בית, וגם פה היינו צריכים להעביר רשימת מתפללים למניין בבית. המשטרה צריכה לאשר אותם. אסור לדבר בטלפון, אסור לדבר עם אף אחד מבחוץ, רק עם בני משפחה הקרובים ביותר. הגבלה כלשהי. אז לשגרה בא נגיד שלא יחזרו כל-כך מהר, אבל אין ספק שבבית זה אחרת לגמרי.
יש פה אנשים שדואגים לו וצריכים אותו, והוא צריך אותם. גם זה אחרת לגמרי. שגרה כלשהי כן, אבל לא לגמרי. אבל בעזרת ה' זה גם יגיע.

• מבחינתך אפשר להגיד שאתה חוזר כעת לתפקידך כסמנכ"ל 'איחוד הצלה'. ר' אלי פולק תודה רבה.

בהצלחה.



להאזנה לראיון המלא חייגו: 052-999-66-00. "הכל בקול" – קו המידע הפופולארי


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}