כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

איך נתן 'גלובס' 250 מליון ש"ח לישיבות?

ההסתה כנגד החרדים מתעצמת: 'גלובס' פרסם כותרת שקרית לפיה ח"כ גפני דורש תוספת לישיבות. האמת: דרישה להכניס את התקציב הקיים לבסיס התקציב • וגם: גפני דורש לפטר את ח"כ פלסנר

משה גפני בוועדת הכספים
משה גפני בוועדת הכספים

הסתה תקשורתית חסרת תקדים נגד הציבור החרדי: במסגרת ההסכם הקואליציוני התחייבה ממשלת ישראל להעביר את התקציבים המיועדים לישיבות לבסיס התקציב. כידוע, עד היום נאלצו מנהלי הישיבות להידפק כדלים וכרשים מידי שנה בפני נערי האוצר שיואילו בטובם לתת את הכספים המגיעים להם על פי חוק.

התקלה המבישה נוצרה בעקבות העובדה שתקציבי הישיבות הוגדרו כתמיכות, ולא הוכנסו לבסיס התקציב. בהסכם הקואליציוני האחרון התעקשו נציגי יהדות התורה, שכספי הישיבות יועברו לבסיס התקציב.

בחודשים הקרובים אמורה הכנסת להעביר עוד תקציב דו שנתי, ויו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני, ביקש להעביר את ההחלטה המסוכמת, ולהכניס את הכספים לבסיס התקציב.

אלא שכלי התקשורת בחרו לבקר את הדרישה הלגיטימית ולכנות אותה כסחיטה, ותוספת של רבע מליארד שקל לישיבות. שקר גס, והמשך להסתה האנטי חרדית המשתלטת על כלי התקשורת.

הרבע מליארד שקל המדוברים שייכים לתקציבי הישיבות מזה שנים. עד היום הוגדרו כתמיכה, ומהיום כתקציב. איפה התוספת? ללילך ויסמן מגלובס, הפתרונים.

בתוך כך, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני פנה במכתב ליו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ צחי הנגבי בדרישה להחליף את יו"ר ועדת המשנה לעניין חוק טל ח"כ יוחנן פלסנר בשל התנהלותו במהלך דיון שהתקיים בוועדה ובו עלה נושא האברכים שזכאים לאבטחת הכנסה במשרד החינוך.

ח"כ גפני כותב בפנייתו לח"כ הנגבי כי לשאלתו של פלסנר, ענה מנהל האגף במשרד החינוך מר עמוס צייאדה כי חברת חקירות מטעם המשרד בדקה 190 איש אשר היה חשד לגביהם כי מעמדם השתנה או כי דיווחיהם אינם נכונים, והתברר כי מתוכם, כשליש, 60 איש, אכן שיקרו.

"בניגוד למה שנאמר בוועדה פעם אחר פעם ע"י מר צייאדה כי אין מדובר במדגם מייצג, אלא בחקירה כלפי מי שהיה חשד לגביו, הוציא ח"כ פלסנר הודעה לתקשורת וממנה עולה כי שליש מכלל ה11 אלף אברכים הונו את המדינה, והוציאו עשרות מיליוני שקלים במרמה".

ח"כ גפני מציין כי פנה למר עמוס צייאדה כדי לקבל הבהרות בנושא, ובמכתבו כותב צייאדה כי "הבהרתי באופן חד משמעי כי לא מדובר במדגם או בקבוצת תלמידים שנבחרה באקראי אלא מדובר בקבוצה שמלכתחילה היה לנו בסיס לחשוד בה בעקבות נתונים ובדיקות נוספות שאנו עורכים, בנוסף, חשב האגף הוסיף כי המסקנה היחידה שניתן אולי להסיק היא שאחוז המרמים הינו קטן מאד".

ח"כ גפני מציין במכתבו כי ח"כ פלסנר לא נותן לעובדות הללו לבלבל אותו, "יו"ר ועדת המשנה שם ללעג ולקלס את הוועדה בפרט ואת הכנסת בכלל, כאשר מתברר כי ח"כ פלסנר בא עם דעות מוקדמות ואיננו מאפשר לעובדות פשוטות שנאמרות בוועדה לבלבל אותו. מזה זמן רב אני חש כי ח"כ פלסנר הופך את הוועדה כקרדום פוליטי לנגח את הציבור החרדי ותלמידי הישיבות".

במכתבו כותב עוד גפני כי עיון קצר ברשימת המוזמנים הקבועה של ועדת המשנה בראשות ח"כ פלסנר מביאים למסקנה כי דיוני הוועדה אין בהם כל תוכן מעשי אלא מהוות במה לדעותיו הפרטיות כנגד עולם התורה.

יצוין כי לדיון זה שעסק בנושא חוק טל הוזמן עו"ד אמנון דה הרטוך אשר הכה באלימות את ח"כ יעקב כהן. בשל פנייתו של ח"כ משה גפני אל יו"ר ועדת חוץ וביטחון צחי הנגבי, בוטל זימונו של דה הרטוך לוועדה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}