כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הלם: גזית המסית קיבל חסינות פרלמנטרית

זעם רב שורר במפלגות החרדיות, בשל החלטת נשיאות הכנסת שלא לכנס דיון בעקבות דברי ההסתה שהשמיע השדר גבי גזית כנגד הציבור החרדי • ריבלין: הוגשה תלונה • מוזס: גזית דיבר כמו נאצי

זכה לחסינות. גזית
זכה לחסינות. גזית

הסערה הציבורית הקולקטיבית, והזעזוע שהובע מקיר לקיר, גם על ידי קולגות בתקשורת - לא הגיע כנראה אל כותלי הכנסת: נשיאות הכנסת החליטה לדחות את הבקשה לכנס דיון במיוחד בעקבות דברי ההסתה החמורים והגובלים באנטישמיות, אותם השמיע שדר רדיו ללא הפסקה, גבי גזית, לאוזני אלפי מאזינים, ביום רביעי שעבר.

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, נימק על דחיית הבקשה לדיון, בכך שההחלטה נבעה לאחר שהוברר כי הוגשה תלונה כנגד השדרן וכי נשיאות הכנסת ראתה לנכון לאפשר לבודקי התלונה להגיע למסקנות.

ההחלטה עוררה זעם חרדי במליאה. עם פתיחת מושב הקיץ של הכנסת פתח יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני את דיוני הוועדה בהתייחסות לדבריו החמורים והבוטים של השדר, ואמר כי הוא תמה על היועץ המשפטי לממשלה אשר אינו פועל בנושא. הוא סיפר כי הגיש תלונה בנושא למועצת העיתונות.

"לא יתכן שייאמרו דברי הסתה כה חמורים כנגד ציבור שלם, והשדר ימשיך בתפקידו, אילו הוא היה אומר חצי מהדברים על מגזר אחר במדינה הוא לא היה ממשיך ולו יום אחד נוסף. מה גם ראו זה פלא, התקשורת הכללית ממלאת פיה מים".

גם ח"כ מוזס זעם מאוד על ההחלטה, ואמר במליאת הכנסת: "צר לי מאוד על החלטת נשיאות הכנסת שלא לאשר לדיון דחוף את הצעתי בעניין דבריו הבוטים והמזעזעים של גבי גזית.

במהלך נאום קצר במליאה, הביע מוזס את צערו על מניעת העלאת הנושא ואמר כי להערכתו, גם כלי התקשורת המעיטו בהדגשת חומרת דבריו של גזית ולא נתנו להם הד תקשורתי מספק כפי שהיה ניתן, לו דברים דומים היו נאמרים נגד חברה או אוכלוסיה אחרת במדינת ישראל.

"גבי גזית הגדיר את החרדים "עלוקות ותולעים וקרא להפסיק לנקות להם את הרחובות, לכבות להם את החשמל, לנתק את המים ולשלוח אותם בחבילה אחת לברוקלין.החרדים האלה מיוצגים בכנסת על ידי שותפיהם שלא טובים מהם..." לדבריו, ראוי היה שמליאת הכנסת תאפשר לחברי הכנסת להביע דעתם ולהגיע למסקנות.

בראיון לאחר מקווי הנייעס, אמר מוזס: "גזית דיבר כמו נאצי. הציטוט הכמעט מדויק שלו הופיע בבטאון נאצי בשואה".

מחה. מוזסצילום: מחה. מוזס
מחה. מוזס

כזכור, בשבוע שעבר השמיע גבי גזית דברי בלע חמורים כנגד הציבור החרדי, אותו כינה "עלוקות, פרזיטים, תולעים".

"החרדים האלה נהנים מהקידמה שהביאה להם המדינה. הביאה להם כבישים שנבנו. הם צורכים את החשמל, את המים, את שרותי הניקיון. רחובותיהם סלולים, ומערכת החינוך החשוכה והפרמיטיבית שלהם ממומנת על ידי המדינה. החרדים האלה מיוצגים בכנסת על ידי שותפיהם - שלא טובים מהם לאמונות הקיצוניות.

"הם מקדשים עצמות, הם מקדשים שטויות. הם משתמשים בשדות התעופה שלנו בדרכם להפיץ את שנאתם למדינה בכל ארצות העולם, וכל ישותם והוויתם לא היתה יכולה להתקיים אלמלא המדינה הסובלנית, הטפשית הזאת, היתה מחזיקה אותם בחיים.

"עד מתי ננהג בהם בסובלנות ובסלחנות שכזו? עד מתי ניתן להם לבזות את הערכים הישראלים האלה שלנו, של כולנו? מתי נבין שצריך לכלוא אותם בשכונותיהם, לנתק אותם מצינור החמצן של הקידמה, להותיר אותם לבד, בעליבותם ובשנאתם.

"תפסיקו לנקות להם את הרחובות, כבו להם את החשמל, נתקו להם את המים. הבה נוותר על המיסים שהם משלמים, ובדרך-כלל הם לא משלמים.

"אין בהם כל תועלת. הם לא מייצרים תורמים כלום. הם לא יוצרים הייטק. הם פרזיטים מהסוג הגרוע ביותר.

"מצידי, אם זה היה ריאלי, הייתי אורז את כולם בחבילה אחת ושולח אותם לאחיהם בחצרות ברוקלין החשוכות ובקווינס, ובכל המקומות שהם צריכים לחיות. שהאמריקאים יטפלו בהם.

"שם יגורו בחשכת ימי הביניים, או כאן - סגורים במקומותיהם, ללא קשר למדינת ישראל. ואז - שישרפו להם דגלים כרצונם ויבזו את שם חיילי צה"ל כרצונם, ושיניחו לנו סוף סוף לקיים את אורח החיים המודרני שלנו.

"יש לנו ארץ אחת. ובארץ הזו צריכים לגור אוהבי הארץ. אין לנו ארץ בשבילם", סיים השדר המסית את דברי הבלע, לאוזניהם הקרועות מתדהמה של מאות אלפי מאזינים, שלרגע חשבו שהם שומעים תשדירים חוזרים מימים אחרים"", אמר גזית.

מאז דברי ההסתה, הוגשו עשרות תלונות נגד גזית למועצת העיתונות, לרשות השנייה, ואפילו במשטרה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}