כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

היימן מפתיע: פולק שוחרר למעצר בית

הסכם סודי שנרקח בין חוקרי המשטרה לעורכי דינו של יהושע פולק, הוביל לשחרורו המוקדם ממעצר, יומיים לפני התאריך המיועד • עורכי הדין ביקשו לאפשר לפולק להתפלל במניין, וקיבלו תשובה שלילית

יהושע פולק. יוצא הביתה
יהושע פולק. יוצא הביתה

דרמה של ממש באולם בית המשפט בראשון לציון בראשו עומד השופט אבי היימן: ביום חמישי האחרון, החליט השופט לקבל את בקשת המשטרה ולהאריך את מעצרו של מי שעמד בראשות הוועדה לתכנון ובניה, יהושע פולק, בשבעה ימים.

מעצרו היכה רבים בהלם מוחלט. מקורביו שחששו לבריאותו בתנאי המעצר אותם מספקת משטרת ישראל, דיברו עם אתר 'בחדרי חרדים והעלו את חששם הממשי לשלומו.

"התחושות בעקבות המעצר - קשות מאוד", אמר מקורבו של פולק בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "תאר לך, אדם במצבו שיושם בתנאי מעצר. הוא ייאלץ לישון על מיטת קרש פשוטה, מה שיגרום לו להתייסרות קשה מאוד. את הארוחות המוגשות בכלא הוא לא יוכל לאכול. זה יהיה עבורו עינוי איום. "אנחנו מודאגים מאוד, ומקווים להעברת רוע הגזירה", סיכם המקורב.

אם ניתן היה לשפוט על פי דבריו הפיטניים של השופט הרי שפולק היה אמור להישאר עוד ימים רבים במעצר. השופט דיבר על פולק במונחים של שומר הקופה הציבורית שמעל בתפקידו, ונראה היה כי קשה עד בלתי אפשרי תהיה האפשרות לשחרר אותו טרם זמנו מהמעצר.

התפילות שערכו בני המשפחה לשחרורו המהיר, הוכיחו את עצמם במהירות שיא. בסיכום אליו הגיעו עורכי דינו של פולק יחד עם המשטרה הוחלט לשחרר את פולק למעצר בית, וזאת בתום חמישה ימים בלבד ממעצרו.

באולם בית המשפט בראשון לציון, שאירח בשבועות האחרונים ידוענים רבים, הסתופפו בשעה 1 בני משפחתו של פולק, שהגיעו בהרכב מלא, וחיכו בדריכות לבואו.

לאחר שהגיע לאולם בית המשפט, הביאו הצדדים את הסיכום המשותף על שחרורו המוקדם, בפני השופט שקיבל את הבקשה.

לאחר מכן נערך דיון על תנאי מעצר הבית. עורכי דינו ביקשו לאפשר לפולק לערוך תפילות במניין, המשטרה התנגדה לבקשה, ובשעה זו ממש נערך דיון בעניין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}