כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

"הוא עם נרקומנים ולא מדבר מילה"

23 יום יושב מאיר רבין במרתפי אבו-כביר, והוא מוגדר כ'ארון הסעף' של הפרשה • עורך דינו בראיון מיוחד: "הציעו לו להיות עד מדינה, והוא סירב" • "חקרו אותו על שוחד לגר"ע יוסף" • מרתק

מאיר רבין. לא נשבר
מאיר רבין. לא נשבר



דוד לנדא הכל בקול ויוסי כץ בחדרי חרדים


'פרשיית הולילנד' לא יורדת מסדר היום הציבורי. היום התבשרנו על תפנית נוספת המהווה עליית מדרגה מבחינת הציבור החרדי. על פי דברי עורך דינו של מאיר רבין, המכונה 'ארון הסעף' של פרשת הולילנד, נחקר רבין בימים האחרונים על העברות כספים לידי הגר"ע יוסף בסך של מליון ₪. האשמות אלו מצטרפים לחרושת השמועות סביב נכדו של הגר"ע יוסף, משה שמעוני, הנשוי לנכדתו של הגר"ע יוסף, החשוד אף הוא במערבות בפרשה.

עורך דינו של רבין, גיורא זילברשטיין, העניק הערב ראיון ל'בחדרי חרדים' ולהכל בקול בו הוא מנסה לתת הסבר על הפצצה אותה הטיל בשעות הבוקר.

• אמרת הבוקר, שמרשך נחקר בחשד לנתינת שוחד לגר"ע יוסף. השמועות ברחוב החרדי מדברות כי חקירת המשטרה קושרות את רבין לנתינת שוחד דרך הנכד ששמו נקשר בפרשה, אתה יכול לאשר או להכחיש?

"קודם כל, אתה מחדש לי. אני גם את הפרט הזה לא ידעתי. הדבר היחיד ששמעתי מפי מרשי: שהוא נחקר על כך שהוא מסר כספים לרב עובדיה יוסף ותו לו. אני אפילו לא נקטתי במילים של כמו שוחד או במילים דומות לאלה. אתה מחדש לי עכשיו בנושא הזה יכול להיות שאתה יודע יותר ממני. אני מניח שהנושא הזה ייבדק על ידי המשטרה ואני מקווה מאוד שבאמת לא בוצע כל עבירה פלילית".

• בכמה כסף מדובר, על פי החשד לפחות?
"
לפי מה שהוא נחקר מדובר במליון שקל".

היום מן הראוי יש לציין הגיב בנו הרב אברהם יוסף רבה של חולון בשאט נפש לדברים ואמר שמדובר בהסתה ובכלל מנסים לעשות רצח אופי לאביו מרן הרב עובדיה יוסף.

• תגיד, עורך הדין גיורא זילברשטיין מתי פעם אחרונה שנפגשת עם רבין?

"אתמול".

• מתוך כל העצורים, הוא העצור שנשאר הכי הרבה זמן בתא המעצרים. למה זה קורה?

"נכון. הוא עצור הכי הרבה זמן, מכיוון שהטענה של המשטרה שהוא משמש הציר המרכזי שדרכו עובר הכל. ולכן כנראה המשטרה מחזיקה אותו, מנסה לשבור את רוחו כמובן ללא הצלחה.
"אני רוצה ברשותך לחזור רגע לנושא של הרב עובדיה יוסף מדוע עלה שמו. בפרשה הזאת ישנו עד מדינה שזרק הרבה מאוד שמות לאוויר ובמקום שהמשטרה, ואני מניח שזה אחד השמות, במקום שהמשטרה תבדוק באופן יסודי אם יש ראיות לכך, אם יש חיזוקים לכך, אם יש עובדות שתומכות בכך היא זרקה לחלל האוויר את שמו".

• אם כי, חייבים לציין פה שככלות הכל גם המשטרה מטילה, מפקפקת באמינותו של אותו עד מדינה נודע.

"אוקי, אבל בכל זאת המשטרה חקרה את מרשי בעקבות דבריו של עד המדינה, ושכנראה נקב בשמו של הרב, ואני מאוד מתרעם על כך, מכיוון שהמשטרה צריכה קודם כל לבדוק את עצמה. לבדוק אם יש מספיק ראיות. ורק אחר כך להטיח האשמות כל כך חמורות במרשי והנה עובדה שגם ציבור שלם חרדי נפגע מכך. בצדק".

• איך מנסים לשבור את רוחו? מה ההתנהגות אליו?

"קודם כל הכניסו אותו לבית המעצר הקשה ביותר. בית מעצר באבו כביר, כאשר הוא נמצא בתא יחד עם נרקומנים ועם אנשים שמשתמשים בסמים וסוחרי סמים. כמובן מפגש כזה לאדם כזה שנקרא אדם מן הישוב ללא עבר פלילי, זה מפגש קשה ביותר. למזלו של רבין, הוא חונך בישיבת חברון, כשהוא היה בפנימיה וכבר התרגל לחיים כאלה. דומים לאלה. אמנם לא ברמה כזאת אבל בכל זאת בחיי פנימיה ולכן רוחו איתנה, הוא גם מאמין בצדקתו והוא מחזיק מעמד יפה מאוד. אני כמובן מבקר אותו יום יום".

• השופט מתבטא עליו בביטויים קשים מאד, איך אתה מתרשם ממנו?

"אלף, אני רוצה לומר לך שהשופט הגזים בדבריו. שופט מעצרים לא מתבטא בצורה כזאת חריפה. בית, אל תשכח שהשופט רואה מסמך סודי, רואה חומר סודי והחומר הסודי הזה ממי הוא מגיע? מעד המדינה. הוא רואה עדויות של עד המדינה, כך שהמשפט שהוא נקב בו הוא רואה עדות של עד המדינה שמפליל את מרשי בצורה חריפה ביותר כי זה היה לו הכי נוח בכל הפרשיות בקשר עם כל האנשים ולכן נוצר הדימוי הזה".

• ומה באמת קו ההגנה שבו תנסה להשתמש לפחות בכדי ה- 23 יום האלה לגרום לסוף הסיוט הזה?

"אני מקווה שבימים הקרובים הוא ישוחרר. נראה לי שהפרשה הזאת תסתיים בקול ענות חלושה, מכיוון שאין חיזוקים לעדותו של עד המדינה, וכבר במהלך החקירה גילינו מסמכים שניתנו על ידי עד המדינה שהתגלו כמזויפים וכמובן יש לנו חומרים נוספים שאנחנו אוספים עכשיו כקו ההגנה שלנו. אני לא יכול כמובן לפרט ובבוא היום אנחנו נשתמש בו".

• היו שמועות שמרשך חתם על הסכם עד מדינה, יש דברים בגו?

"אני אומר לך באופן חד וחלק, באופן חד משמעי: מרשי לא עד מדינה. הוא לא משתף פעולה עם המשטרה"

• הוצע לו להיות עד מדינה?

"זה כמו לכולם. לכולם הוצע להיות עד מדינה. לכולם הוצע לשתף. מרשי אדם חזק מאוד, הוא לא משתף פעולה עם החוקרים. הוא לא מעיד נגד אחרים כי אין לו מה להעיד, והוא גם לא עבר עבירות פליליות. בשום פנים ואופן הוא לא היה ולא יהיה עד מדינה".



להאזנה לראיון המלא במשדר הלילה, חייגו: 052-999-66-00. "הכל בקול" – קו המידע הפופולארי


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}