כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

בנק ישראל: אין שינוי בשיעור הריבית לחודש מאי

שיעור הריבית לחודש מאי יעמוד גם הוא על 1.5 אחוזים בדומה לשיעורה באפריל. כך הודיע הערב בנק ישראל. בדברי ההסבר שצורפו להחלטה הסביר הבנק, צויין כי הבנק עודנו בתהליך עקבי של העלאת הריבית

בנק ישראל: אין שינוי בשיעור הריבית לחודש מאי

הריבית לחודש במאי, תישאר ללא שינוי, כך החליט הערב (ב) נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, והיא תעמוד על שיעור של 1.5 אחוזים.

ההסבר שנתן בנק ישראל להחלטה היה, כי המצב במשק חיובי וכי אף האינפלציה צפויה להיכנס ליעד בחודש הקרוב ולאמצע היעד עוד לפני סוף השנה.

אנשי הבנק סבורים כי הציפיות לצמיחה העולמית הן מתונות ביחס לצמיחה שהייתה לפני המשבר, וכי הציפיות לצמיחה במשק הישראלי אומנם גבוהות אך תלויות במידה רבה בצמיחה העולמית.

עוד מדגישה הודעת הבנק, כי ההחלטה להותיר את הריבית לחודש מאי ברמה של 1.5% עקבית לתהליך ההדרגתי של החזרת הריבית לרמה "נורמאלית". תהליך זה נועד לבסס את האינפלציה בתוך תחום היעד ולתרום להמשך ההתאוששות בפעילות המשק, תוך תמיכה ביציבות הפיננסית.

בבנק מציינים עוד כי "ברמת הריבית הנוכחית, ממשיכה המדיניות המוניטארית להיות מרחיבה", בשל העובדה שריבית בנק ישראל עדיין נמצאת ברמה נמוכה בראייה היסטורית.


בבנק מציינים כי הנתונים שהתווספו החודש - ובמיוחד סקר החברות ונתוני סחר החוץ - מחזקים את ההערכה שתהליך הצמיחה במשק מתבסס. עם זאת, על פי התחזית המעודכנת של בנק ישראל תהליך סגירת פער התוצר צפוי להיות הדרגתי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}