כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

רובינשטיין מתקפל: "פולק יחזור"

הפרסום ב'בחדרי חרדים' על פיטוריו של יהושע פולק מגזברות עיריית ביתר עילית - גרר גלי ביקורת • ראש העיר, ממהר לכבות את השריפה שנוצרה, ולהבהיר: זהו צעד פרקטי בלבד. יהושע יחזור

"צעד פרקטי". פולק ורובינשטיין בימים אחרים
"צעד פרקטי". פולק ורובינשטיין בימים אחרים

האם אכן מדובר ב'תקיעת סכין בגב', כפי שהיו שהגדירו זאת - או פעולה מחויבת המציאות, בכדי שיהיה מי שיחתום על הצ'קים בראשון לחודש?

הפרסום ב'בחדרי חרדים' על אודות פיטוריו של יהושע פולק מגזברות עיריית ביתר עילית, חוללה סערה לא קטנה. היו שהאשימו את ראשי העירייה בצעד בלתי חכם. היו שהרחיקו לכת, ואמרו כי כעת עלול פולק לעמוד בפני טענות בחדרי החקירות, לפיהן "אפילו במגזר שלך ובמקום העובדה שלך - לא מאמינים לך. ולראיה - פוטרת מתפקידך בעיריית ביתר עילית".

הצעד אף גרם למרמור בקרב מקורביו של פולק, שלא ראו בעין יפה את הצעד החפוז.

לאחר שנוכחה בסערה שפרצה, מיהרה צמרת עיריית ביתר עילית לצאת למסע כיבוי שריפות, ולתקן את הרושם שנוצר, באמצעות הסברה כי מדובר בצעד פרקטי בלבד, בכדי שיהיה מי שיחתום על העברת המשכורות בראשון לחודש הקרב.

לנוכח הפרסום שחולל סערה, מתייצב ראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, ורואה לנכון להבהיר: "פולק יוחזר לתפקידו, לאחר שישתחרר מכבלי ההליכים הכובלים אותו בימים אלה מלשמש בתפקידו".

"העובדה הפשוטה שמי שמונה לממלא מקומו של פולק (יהודה גרליץ - י.כ.) הוא בעל תפקיד של 18 שעות ביממה - מעידה יותר מכל על זמניות התפקיד הזה", מוסיף רובינשטיין, והודף בכך את הטענות על חוסר הלויאליות שגילתה העירייה בהחלפה החפוזה שנעשתה באמצעות סבב טלפוני מהיר בין חברי המועצה.

במשאל טלפוני מהיר שנערך היום בין כל חברי מועצת עיריית ביתר עילית, הוחלט על מינויו של יהודה גרליץ, לשעבר ראש העיר וכיום מנכ"ל העירייה - לתפקיד גזבר העיר.

מי ששימש עד היום כגזבר העיר, הוא יהושע פולק, שמאז פרש לאחר הבחירות האחרונות מתפקידו בעיריית ירושלים - זה היה התפקיד הרשמי היחיד בו החזיק. הוא נסע מדי יום לביתר עילית, וניהל את ענייניה הכספיים. הוא היה מופקד על כל העברה, וחתם על כל צ'ק, ונחשב, למעשה לאיש החזק באגף הכספים של העיר.

היום, בסבב הטלפוני שנערך, הוחלט למנות את גרליץ, במקום פולק היושב במעצר עקב מעורבותו בפרשיית הולילנד.

יהושע פולק נלקח ביום חמישי האחרון לחדרי החקירות של יאח"ה, בחשד למעורבות בפרשיית הולילנד. מחדרי החקירות הוא נלקח לבית המשפט, ושם הוארך מעצרו בשבוע ימים, שלאחריהם ישתחרר, ככל הנראה, מעצר בית.

"התחושות בעקבות המעצר - קשות מאוד", אמר מקורבו של פולק בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "תאר לך, אדם במצבו שיושם בתנאי מעצר. הוא ייאלץ לישון על מיטת קרש פשוטה, מה שיגרום לו להתייסרות קשה מאוד. את הארוחות המוגשות בכלא הוא לא יוכל לאכול. זה יהיה עבורו עינוי איום. "אנחנו מודאגים מאוד, ומקווים להעברת רוע הגזירה", סיכם המקורב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}