כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

סיציליה בבית הכנסת:"נשבור לך את העצמות"

גבאי בבית הכנסת 'היכל יצחק' במודיעין עלית, קיבל לאחרונה איומים: "אנחנו נשבור לך את העצמות" • גבאים נוספים אויימו, והקבוצה ממשיכה להטיל את חיתתה • כל הפרטים

ספרים בתפזורת. צילום: יצחק לב ארי
ספרים בתפזורת. צילום: יצחק לב ארי

כאשר רב או אברך מסיים כתיבת ספר תורני או קונטרס הלכתי, הוא יודע שהדרך הבטוחה ביותר לפרסומו ומכירתו של הספר היא באמצעות הפצת הספרים בבתי הכנסת בריכוזים החרדיים ברחבי הארץ. הספרים מונחים במקום מיוחד והבאים בשערי היכלי התפילות והלימוד יכולים לעיין בספרים ולרכוש אותם במקרה שיחפצו בכך.

אין כיום מי שאינו מכיר את הקופות המונחות לצד השולחנות עליהם מונחים הספרים החדשים בבתי הכנסת ובשטיבעלך. מחברי ספרים וחיבורים תורניים מספרים כי זו הדרך הטובה ביותר כדי להגדיל תורה ולהאדירה, והעסקים בתחום משגשגים.

אלא שבשבועות האחרונים מתברר כי גורמים שלילים שההצלחות הכלכליות בתחום קרצו לעברם והם אינם בוחלים באיומים כדי להשיג את מטרתם שהיא אחת ויחידה, בצע כסף. מדובר, בין היתר, בחברה חדשה להפצת ספרים שמנסה, בינתיים ללא הצלחה, לתקוע יתד בתחום ואשר בעליה אף איימו לפגוע בגבאי בתי כנסת שיסרבו להציב את מרכולתם.

בשבוע האחרון נחשף אחד המקרים, לאחר שגבאי בית הכנסת 'היכל יצחק' במודיעין עילית אוים על ידם וסיפר על כך לבאי בית הכנסת. כאשר ביקש מאותם מפיצי ספרים גברתניים שלא להציב את מרכולתם בבית הכנסת עליו הוא אחראי, השיבו הללו בעזות מצח:"אם תיגע בשולחנות או בקופות שלנו, נשבור לך את העצמות".

הגבאי לא נרתע מהאיומים ולא הרפה עד שהללו הוציאו את עמדות המכירה שלהם מתוככי בית הכנסת. במקרה אחר איימו הללו במילים דומות ובוטות על הרב יעקב צ'זנר, גבאי בית הכנסת 'קהילת משך חכמה', לאחר שלא אפשר להם להציב עמדות מכירה בשערי בית הכנסת.

כאילו לא די בכך, בימים האחרונים התברר כי אותה הפצת ספרים משתמשת בקופות אותם לוו מהגמ"ח של הרב שמאי ז'ק בבני ברק, ולמרות הפצרותיו הם מסרבים להשיבם אל הגמ"ח. בתגובה פנה הרב ז'ק לבית דין והזמין את הלווים לדין תורה.







































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}