כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הלווית ענק ל-3 ס"ת שנאכלו בשריפה

טרגדיה בישיבת אור החיים: בשריפה שפרצה בישיבה לפנות בוקר, ניזוקו באורח קשה שלושה ספרי תורה • הלווית ענק תיערך ביום ה הקרוב • הערב, עצרת התעוררות • גווילין נשרפים ואותיות פורחות

נזקים משריפה. אילוסטרציה
נזקים משריפה. אילוסטרציה

זעזוע והלם בירושלים: שריפה שפרצה בשעה 4:30 לפנות בוקר בבנין ישיבת 'אור החיים', בראשותו של הגר"ר אלבז, הזיקה לשלושה ספרי תורה, שכתוצאה מהשריפה יצאו מכלל שימוש.

בהנהלת הישיבה פנו למשטרת ישראל על מנת שיחקרו את השריפה, ולטענתם, יש חשש כי השריפה אינה מקרית, וכי ישנה יד זדונית שפגעה בישיבה ובספרי התורה שהיו בארון הקודש. השריפה פרצה בסמיכות לארון הקודש, והאזור בו שכבו ספרי התורה, ניזוק בצורה חמורה.

בשעת בוקר מוקדמת הגיעו צוותי כיבוי אש וכוחות הצלה רבים, ופינו את תלמידי הישיבה. צוות של שמונה כבאיות השתלטו על השריפה. אך לאחר הכיבוי התברר גודל הנזק: שלושה ספרי תורה הוצאו מכלל שימוש. לשונות האש כילו בחמתם את הקדוש ביותר לעם ישראל – ספרי תורה.

בראיון ל'בחדרי חרדים', מספר להב אסף אברס, דובר מכבי האש, כי בשעה 4:30 התקבלה קריאה בתחנה על שריפה שפרצה במבנה הישיבה, הכוחות שחשו למקום, כללו שמונה צוותי כיבוי שהתחלקו לצוותים, כשחלקם מפנה את הבחורים שהופרעו משנת הלילה אל מחוץ לבניין הבוער, וחלקם מנסים להשתלט על האש.

"בחסדי שמים לא היו נפגעים", הוא אומר, אולם למרבה הצער ניזוקו שלושה ספרי תורה באורח קשה. "ספרי התורה היו בחלק הבניין שניזוק קשה מאוד וגם הם נפגעו".

בעקבות השריפה המזעזעת, מתוכננת לוויה גדולה לספרי התורה ביום חמישי הקרוב. בה ישתתפו מאות תלמידי הישיבה, כשעליהם יתלוו אלפים רבים שיבכו את הגווילין הנשרפין והאותיות שפרחו באוויר השריפה הנוראית.

הערב (ב') מתוכננת עצרת תפילה וזעקה בבניין הישיבה.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}