כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

איך זה שרק החרדים נשארו במעצר?

האם שולה זקן תובל אחד כבוד ל...'עזרת הנשים' של בית המעצר? לאיזה עו"ד סיפק בית המשפט מסיכת קרטון כאילו זכה בלוטו? ולמה להפוך את פרשת בית הספר בעמנואל לציני ומבזה? • טורו של יצחק נחשוני

איך זה שרק החרדים נשארו במעצר?
אילוסטרציה צילום: ארכיון



מעצר ב'עזרת נשים'

את המדור היום אני ממהר לכתוב ולהעלות משום שבעוד כמה שעות, כשטיסה מספר 006 של אל על, מלוס אנג'לס להולילנד תנחת בנמל התעופה בן גוריון, הוא עלול כבר שלא להיות רלוונטי.
נכון לעכשיו מכל מצעד הנחקרים של המשטרה בפרשיות השוחד, רק החרדים נותרו במעצר.

גם אתם שמתם לב?

איזה כבוד! איזה יחס מיוחד! מי עוד יוכל לטעון אי-פעם שרשויות החוק במדינה מפלים את החרדים?...

פינו את השטח מצ'רני, ומדני דנקנר, מחסון, משיטרית, מאפרתי ומעו"ד אורי מסר, כולם כבר מזמן ב'מעצר בית' ב'תאים' של שמונה חדרים בשלושה מפלסים. אפילו אם היו שמים אותם ב'בית מעצר' אחד משותף שכזה, היה לוקח להם זמן עד שהיו נפגשים ויכולים לתאם עמדות.

אהוד אולמרט, בכלל מסתובב לו חופשי ומשוחרר, בינתיים, ומגיע בכל יום למשרד החדש שלו בתל-אביב.

ורק הנחקרים החרדים דחוסים אל תוך תא של ארבע על ארבע, ונבחנים באורח חיים, בהלכות 'נטילת ידים'.

ה'שוחד' יעוור עיני חכמים, נאמר, אבל לא מצאנו שהוא פוגע בכושר לשמוע ולהרגיש את ההבדל שבין מעצר בסוויטה ובין צביטה בלב.

שום דבר לא יפר כאן את חוסר האיזון המובנה. אפילו המלח העתליתי שהנחקרים ה'צ'למערס' גם על-פי גירסת המשטרה אינם מעורבים בו, לא הצליח לתבל את התבשיל המשטרתי ולעדן, ולו במעט, את טעמו. הוא לא הביא את הטפל בחקירה לדרגת עיקר.

והחרדים? - הם תמיד יישארו 'מלח הארץ' שאותו ממוססים בין האצבעות.

הדברים נכונים היום, לא רק מהסיבה שבה פתחנו, ולא רק משום שהיום אפילו שמו של הגר"ע יוסף שורבב לחקירה בצורה נבזית, אלא יותר בשל ידיעה המתפרסמת היום רק בשולי כמה עיתונים, ובחלקם גם לא בשוליים. "עו"ד ידוע הונה במיליונים" - אומרת הכותרת, ובהמשך מגוללת הידיעה פרשה של "הונאת ענק שבמהלכה הצליחו עורך הדין ואדם נוסף להוציא במרמה שתי דירות יוקרה בשיווי כולל של שני מיליון דולר מאשה ערירית הסובלת מתשישות נפשית".

אתמול נעצרו השניים והובאו לחקירה. עורך הדין, כך על פי כותרת המשנה בעיתון 'מעריב' , טוען כי הנכסים הוחזרו לבעליהם.

מיהו עורך הדין הידוע? - תמשיכו להסתקרן. צו איסור פרסום מגן עליו, על משפחתו, ובעיקר על 'שמו הטוב', ומלבד רמז שמדובר ב"משפטן שזכה לפרסומים רבים לאחר שמונה למנהל עזבון של בכיר בעולם הספורט שנפטר לפני כמה חודשים בנסיבות טרגיות", הוא קיבל מבית המשפט מסיכת קרטון כאילו זכה בלוטו.

לופוליאנסקי, פולק ושמחיוף, מאיר רבין שאביו הוא אב"ד חשוב ומכובד בתל אביב, ואפילו הגר"ע יוסף, לא זכו שבית המשפט יפרוס את חסותו עליהם, ואם לא עליהם לפחות על משפחתם ועל עבודתם התורנית והציבורית. הם לא זכו להגנה גם לא עד שהחוקרים יצליחו במשימה שנטלו על עצמם לערער את חזקת חפותם.

עוד קצת תנחת בישראל שולה זקן, ותובל, כנראה, גם היא אחד כבוד ל...'עזרת הנשים' של בית המעצר. היא אמנם לא נמנית על הציבור החרדי, אבל מלבד הבטחון העצמי שהיא מפגינה לקראת חקירותיה, יש בה מידה רבה של אמונה.

בשיחה עם איתמר איכנר מ'ידיעות אחרונות' לקראת שובה ארצה היא אומרת: "אני אשה מאמינה ואני חושבת שהקדוש ברוך הוא מעמיד אותי בניסיון, ואני צריכה לעמוד בו. אני מאמינה שהכל יהיה בסדר".

על הדברים האלה בלבד היא ראויה להיעצר. אם צ'רני או עו"ד מסר היו אומרים אותם, או אפילו רק מאמינים בהם, גם הם היו נשארים במעצר עם החשודים החרדים.

התבזות עצמית

פרשת בית הספר של החינוך העצמאי בעמנואל, היא סבוכה ורצינית. לצד העמדה החד צדדית והמתנכלת שמגלה בית המשפט העליון, דווקא לנו אסור להקל בה ראש. בהשוואה בין אפליתן של התלמידות ש'הופרשו' מחוץ למחנה, בצעד שהוא מאוד פוגעני, ובין העמדה הגזענית שמגלה הבג"צ בעניין זה כלפי המעורבים במהלך, אין ספק שידו של בית המשפט על התחתונה.

בתי ספר 'דמוקרטיים' ו'הומניסטים' ל'אליטות' קיימים בישראל לרוב ולא אצל החרדים, מהם כאלה שאפילו תלמידים אתיופיים, ואין צריך לומר ניגריים וסודאנים, לא נראים אפילו בטווח של קילומטרים מהם. בית המשפט לא קנס אף אחד מהם ולו בשקל אחד ליום, אבל את עמנואל, שם הבעיה היא חינוכית ולא שאלה של אינטגרציה בלבד, קונסים השופטים ב-5000 שקל ליום!

אז מי כאן הגזען?

אבל כדי להשוות בין שנאת הזרים שמפגין בית המשפט העליון בפרשה העגומה הזו, ובין מה שמתרחש בעמנואל, אין גם מנוס מלהודות שלא כל מה שנעשה שם היה חכם.

עכשיו צריך להתמודד עם התוצאות.

הם הגיעו עד להתערבות הבג"צ בשיקולים חינוכיים של הציבור החרדי. שהוא מעשה חמור ביותר. להכריז על המוחים נגדו "מבזי בית משפט" הוא עוד עיוות ואיוולת.

כמאה משפחות של הורי התלמידות שנקראו להישפט על בזיון בית המשפט, ביום חמישי הקרוב, צריכות להתייצב בגאון בפני השופטים, וכפי שגדולי ישראל מורים להם, להשמיע באזני השופטים את דעתם על הפגיעה בטהרת החינוך של בנות ישראל, ולהתעמת עם טיעוני הסרק וההבל בעניינם.

אבל דווקא משום כך אין כאן שום מקום לציניות, מסוגה של הכותרת המתפרסמת היום בראש עמודו הראשון של עיתון 'המבשר': "הורים שלא קבלו זימון לדיונים מתלוננים מדוע יגרע חלקם בין מקדשי שמו יתברך"...

זהו לא בזיון בית המשפט וזלזול בו. זוהי התבזות עצמית!
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}