כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

נתניהו ואובמה הסכימו: ביבי יעצור התחלות הבניה בירושלים

העיתונאי בן כספית חושף ב'מעריב': הושגה הסכמה בין נתניהו לממשל אובמה בנושא הבניה בירושלים • נתניהו לא יכריז באופן רשמי, על הקפאת הבניה אבל בשטח ישהה את כל התחלות הבניה בעיר

מסכימים?
מסכימים?

ישראל וארצות הברית הגיעו להסכמה חשאית בנוגע לבניה בירושלים. כך חושף הבוקר (ב) העיתונאי בן כספית בעיתון 'מעריב'.

שני הצדדים הסכימו להותיר את הסיכומים ביניהם חשאיים, ולא לתת להם פומבי, ואם ידלפו בכל זאת, להכחיש במרץ. כל זאת, בכדי שלא ליצור קשיים לראש הממשלה בנימין נתניהו בקואליציה הימין שהוא מתחזק.

ההסכמות הושגו בשורה ארוכה מאוד של דיונים ומפגשים בין הצדדים. מצידו של נתניהו פעל עו"ד יצחק מולכו, ומהצד האמריקני היה זה בעיקר דן שפירו, היהודי הבכיר במועצה לביטחון לאומי ומחזיק תיק המזרח התיכון, הידוע באופן מסורתי כסמן הפרו ישראלי בממשל אובמה.

לדברי כספית, הסכימו הצדדים כי לא תוכרז הקפאת בניה בירושלים, ונתניהו יוכל להמשיך להצהיר כי לא הסכים לדרישת הממשל להקפאה. לעומת זאת, הבטיח נתניהו כי בשטח, יושהו כל התחלות הבניה ובכללן פרוייקט "רמת שלמה" שעורר את הסערה.

עוד הבטיח נתניהו, לדברי כספית, "לעשות ככל שהחוק מתיר לו ולנצל את מלוא סמכותו כראש ממשלה כדי למנוע פעילות ישראלית מיותרת בשכונות הערביות במזרח ירושלים. ההסכמות הללו אינן כוללות את ההליכים שכבר נמצאים בשלב יישום, כמו למשל מלון 'שפרד'.

הסכמה נוספת בין הצדדים היא כי אם ייקלע נתניהו למשבר קיצוני או ללחץ כבד, או אם יודלפו הסיכומים הללו, תהיה נטייה לאפשר לו לאשר בניה סמלית כזו או אחרת, בתיאום שקט מראש עם האמריקנים, על מנת שיוכל להמשיך להצטייר כמי שלא נכנע.

ההסכמות אמורות לאפשר את פתיחתן של שיחות הקרבה בין ישראל לפלסטינים הצפויות להיפתח בשבועות הקרובים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}