כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מהומה במירון: גיבור 'דירת המסיונרים' נעצר

זוכרים את פרשת 'דירת המיסיונרים' בכיכר השבת לפני 11 שנים? • כעת המהדורה החוזרת: 'הכוכב המרכזי' נעצר במירון בשל ניסיונו להכניס פרנצ'ס למושב, למרות אזהרת השומר • מעצרו הוארך

אילוסטרציה. צילום: ארכיון בחדרי חרדים
אילוסטרציה. צילום: ארכיון בחדרי חרדים

"עצור!", קרא השומר בכניסה למירון אל נהג רכב ה-4X4 שניסה להיכנס אל המושב, כשברכבו משא כבד של 'פרנצ'עס (טרובינות), עבור אחת ההדלקות האמורות להיערך בל"ג בעומר.

נהג הרכב עצר ושמע מהשומר כי הוא אינו מורשה להכניס את הציוד למירון, וכי עליו לסוב על עקבותיו.

הנהג החליט שלא להיכנע. הוא פנה לכיוון הנגדי - כיוון המכוניות היוצאות ממירון - ונכנס עם רכבו עמוס הפרנצ'ס. כך על-פי טענת המשטרה.

הוא נעצר, והובא להארכת מעצר בתחנת המשטרה בנצרת עילית. בין היתר, מבקשת המשטרה להאשימו בניסיון דריסה.

שבוע ימים נותר עד לרגע בו יינתן האות ומתחם ציון הרשב"י במירון יתמלא במאות אלפי מתפללים מכל שדרות הציבור. אולם האקשן, כמו בכל שנה, הקדים את זמנו. העימותים בין אלו המכונים 'סיקריקים' למשטרה - חוגגים במלוא עוזם, ורק פולמוס הקברים מצליח להסיט מעט הצידה את המאבקים הקבועים של שוטרים-סיקריקים.

עד שבא המעצר, שהשכיח את פולמוס הקברים והכניס אנשים רבים בירושלים לכוננות-הפגנה.

אמש (א'), בשעה 23.00, אמור היה האברך להשתחרר. אולם בשל העובדה שהמשטרה לא לקחה אותו בזמן לבית המשפט - הוא נותר בבית המעצר ללילה נוסף. על פי טענת בני משפחתו, אפילו תפילין לא הותר להכניס לתאו.

ולמה הסיפור הזה מזכיר נשכחות?

זוכרים את פרשיית הדירה המיסיונרית בכיכר השבת שהסעירה את המדינה בשנת תשנ"ט, לפני 11 שנה? נזכרים במקרר שהושלך ממרפסת הדירה? לנגד עיניכם עולה דמותו של מי שכונה אז בפשקווילים רבים 'אסיר ציון', שריצה מאסר וכתב בתאו יומן שהפך לרב-מכר?

ובכן, האברך שנעצר היום הוא זה שכיכב אז, בתשנ"ט, באותה פרשייה שהסעירה את הציבוריות החרדית, והעסיקה רבות את כלי התקשורת. עד היום, מי שיחפש - ימצא ברחוב מאה שערים, בסמוך לכיכר השבת, מצבת-אבן המנציחה באותיות אדומות את העובדה כי "כאן נחטפו שלושת אסירי ציון"...

צחוק הגורל הנוסף הוא, שפרקליטו של העצור באותם ימים, היה עו"ד יאיר גולן, המשמש בימים אלו כפרקליטו של ראש עיריית ירושלים לשעבר, הרב אורי לופוליאנסקי, שהמשטרה החליטה כי הוא מעורב בפרשת 'הולילנד'.

ככל הנראה, ישוחרר היום האברך ממעצרו. הפעם מבלי שיספיק לכתוב יומן על מה שעוללו לו הסוהרים בין הסורג והבריח...
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}