כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

המשטרה בפאניקה • חקרה את רבין: נתת שוחד להגר"ע יוסף?

חקירת המשטרה בפרשת הולילנד מסתבכת: במהלך חקירת המאכער מאיר רבין, הוא נשאל: העברת מיליון שקלים לרב עובדיה יוסף בתרומות? • פרקליטו של רבין: "לא נראה לי שזה קשור להולילנד, אך אין לי פרטים יותר מזה" • המשטרה חושדת: גם ליברמן, רוחמה אברהם ודני נווה קיבלו מיליונים

ארון סעף? מאיר רבין. צילום: פלאש90
ארון סעף? מאיר רבין. צילום: פלאש90

קו גבול ברור ומודגש נחצה על-ידי המשטרה, כאשר אם עד לשלב בו נחשדו פוליטיקאים כאלו ואחרים בפרשת הולילנד, זכתה המשטרה - שנתפסה כמי ש'מנקה את האורוות' - לאהדה מסוימת בקרב הציבור, הרי שהפרסומים הבוקר (ב) על חשדות המשטרה כאילו הועבר שוחד, באמצעות תרומות, אל הגר"ע יוסף, הטיל כתם על מניעי החוקרים ועל האג'נדה המניעה אותם.

מקור המידע להתפתחות זו בפרשה הוא עו"ד גיורא זילברשטיין, פרקליטו של מאיר רבין, אחד החשודים המרכזיים בפרשת הולילנד, ומי שנחשד שהיה הצינור שהעביר את הכספים בין המשחדים למשוחדים, שסיפר: "מאיר רבין נחקר לפני מספר ימים בחשד שהעביר מיליוני שקלים לרב עובדיה יוסף, לשר החוץ אביגדור ליברמן, לדני נווה ולרוחמה אברהם".

לדבריו, המשטרה הטיחה ברבין כי הוא ועד המדינה עמדו מאחורי העברת הכספים. "לא נראה לי שזה קשור להולילנד, אך אין לי פרטים יותר מזה", אמר עורך הדין בתום דיון בהארכת מעצרו של רבין.

העו"ד הוסיף: "המשטרה עוצרת את רבין למשך זמן רב, ובמקום לחקור אותו על כל החשדות יחדיו, היא חוקרת אותו בכל פעם על נושא אחר".

עוד מסר עו"ד זילברשטיין ל'גלי צה"ל', כי מרשו ערער לבית המשפט על מעצרו. "בית המשפט החליט להאריך את מעצרו כי הטענה היא שהוא הציר המרכזי. אני טענתי כי הוא לא בעל המאה ולא בעל הדעה, בעלי תפקידים בכירים יותר שוחררו ומרשי נשאר בהתאם לתסמונת הש"ג".

בית המשפט לא קיבל את ערעורו של רבין, וקבע כי יישאר במעצר עד יום רביעי. השופט אברהם טל קיבל את עמדת המשטרה לפיה קיים חשש ממשי לשיבוש הליכי חקירה מצידו של רבין, שהוגדר על ידי המשטרה כ"ארון הסעף של הפרשה". רבין מצוי במעצר כבר כשבועיים וחצי והוא למעשה אחרון העצורים במעצר מלא בפרשה.

בימים האחרונים עומת רבין עם חלפן כספים חרדי, שעל פי חשד המשטרה, באמצעותו נפרטו צ'קים בסך מאות אלפי שקלים. רבין שומר בימים האחרונים על זכות השתיקה, שכן לטענתו אין לו אמון בחוקרי המשטרה שהולכים, כדבריו, שולל אחרי גרסתו של עד המדינה בפרשה.

מלשכתו של השר ליברמן נמסר בתגובה לדברים: "מדובר בשטויות והדברים אינם ראויים להתייחסות".

גם השרה לשעבר, אשת 'קדימה', רוחמה אברהם, הכחישה הבוקר את הדברים והוסיפה: "מדובר בדברי הבל ולשון הרע שאינני מתכוונת לעבור עליהם לסדר היום. מעולם לא הכרתי ופגשתי את האיש המדובר. בכוונתי להורות לעורך דיני לבחון את הקשקוש הזה ולהגיש קובלנה פלילית בגין הוצאת לשון הרע כנגד כל מי שיטען טענה מופרכת והזויה שכזאת".

להכחשות הצטרף הבוקר גם דני נווה, שאמר כי אין שחר לדברים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}