כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

פרשיית הולילנד • סיקור ביניים מיוחד

מצעד העצורים החרדים אינו עומד להסתיים בימים הקרובים • אתר 'בחדרי חרדים' עושה סדר בפרשייה המטלטלת: מי ייעצר? מי ייחקר? ומי ישמש כעד? • מהן שיטות המשטרה? • ואיפה ישב שמחיוף בשבת?

פרשיית הולילנד  •  סיקור ביניים מיוחד



עברו ימים, עברו גם שבועות, ופרשיית הולילנד הולכת ומסתעפת. לדברי המשטרה, ההוכחות הולכות ונערמות, וטבעת החנק מתהדקת סביב לצווארי האישים החשודים בנתינת ונטילת שוחד.

השבוע שעבר היה השיא עבור הציבור החרדי, שהכניס את טובי שלוחיו לחדרי המעצר ולמרפאות בתי הכלא. אלא שהמצעד עוד לא נגמר. נדמה שהיחידים שנהנים מהבוקה ומבולקה שנוצרה, הם העצורים בבתי המעצר, שזוכים לחזנים ולקוראים בתורה, הנמצאים עמם מידי שבת. לרשות העצירים יש בחירה: הם יכולים לבחור בחזן אשכנזי או ספרדי. לצערנו, יש לכולם.

בינתיים, עושה המשטרה ככל יכולתה להטיל פאניקה על מצעד הנחקרים. סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר, אלי שמחיוף, כבר הספיק לעבור שלושה בתי מעצר ב-11 הימים שבהם הוא עצור: בית המעצר שקמה באשקלון, בית המעצר ניצן ברמלה ובית המעצר השרון ליד נתניה.

"מה יש לשמחיוף לעשות באשקלון אם היחידה החוקרת, יאח"ה, ממוקמת בלוד?", שאל פרקליטו, עו"ד משה יצחק אוסדיטשר, והוסיף: "הנסיעות בין בתי מעצר נועדו לשבור את רוחו". עוד הוא אמר כי שמחיוף ביקש שיפרידו אותו מעבריינים כבדים, ובדיעבד התברר שהעבירו אותו לצינוק, שם שהה בשבת.

טענות דומות השמיע גם פרקליטו של מאיר רבין. רבין, ותיק העצורים בפרשה, נתון במעצר זה כשבועיים וחצי. הוא נחשב דמות מפתח בפרשה. לטענת פרקליטו, עו"ד גיורא זילברשטיין, רבין מוחזק בתנאים הקשים ביותר באבו כביר כדי לשבור את רוחו בחקירה.

בדיון בהארכות המעצר, שהתקיים בבית משפט השלום בראשון לציון, אמר אחד מחוקרי המשטרה שפיזור החשודים בין בתי מעצר נועד למנוע שיבוש חקירה ותיאום גרסאות. ואולם חלק מפרקליטי העצורים טוענים שברוב המכריע של ימי המעצר, החשודים כלל לא נחקרו. שמחיוף, טוען פרקליטו, נחקר פחות משעתיים בכל ימי המעצר.

גם חקירותיהם של דני דנקנר, אביגדור קלנר ואורי מסר נמשכו שעות ספורות בלבד. גורם במערכת אכיפת החוק אמר בתגובה, כי מעצר החשודים נועד למנוע בראש ובראשונה שיבוש חקירה, ולא לחקירה פרונטלית רצופה. עוד אמר כי המשטרה הציגה לבית המשפט רשימת פעולות חקירה שיש לבצע בזמן שהחשודים במעצר. דנקנר עצור בבית המעצר ניצן.

על פי הרמזים מחדרי החקירות, רוב הנחקרים לא מספקים את הסחורה, והמשטרה מוצאת עצמה בפני שוקת שבורה. אין ספק שפרשיית הולילנד, היא 'פרשיית הפרקליטות', לא פחות מפרשיית אולמרט. באם גם הפרשייה הזו תיגמר בלא כלום, ימצאו עצמם כמה מבכירי המשטרה והפרקליטות, כשראשם מונח על הגליוטינה הציבורית, בה הם משתמשים היום בכדי לאיים על נחקריהם.

על פי הידוע, השבוע הזה יספק כותרות לא פחותות מהשבוע הקודם. שולה זקו שאמורה לנחות מחר (ב'), מנופש בחו"ל, צפויה עם חזרתה לעמוד בפני חקירת משטרה קשה. במקביל, ייחקר גם אהוד אולמרט, כשהמשטרה מקווה להוציא מהשניים די אמירות בכדי להשאיר אותם במעצר.

זקו כבר הודיעה שתשתף פעולה אם המשטרה, אך היא לא מתכוונת לשתף פעולה עם המשטרה בכל הנוגע לעדות מדינה. זקן נמצאת במצב שאין לה מה להפסיד. חסכונותיה התכלו זה מכבר על ההוצאות המשפטיות, וכיום היא נזקקת לעזרת חברים טובים. היא נמצאת בתחושת רדיפה קשה, וקשה להאמין שהיא תבוא לעזרת החוקרים במרדף המתמשך אחרי הבוס לשעבר – אהוד אולמרט.

יאח"ה הפך לשטיבל

בתוך כך, מעורבות אישים חרדים בפרשייה ובגרורותיה, הולכת ומעמיקה. חוקרי המשטרה שפשטו בשבוע שעבר על מספר משרדים העוסקים בחלפנות באזור המרכז, יצאו עם מסמכים הקושרים מספר ישיבות להעברות כספים בעיתיות, בלשון המעטה.

בנוסף, אנשים בסביבתו של פולק, ביניהם מנהל 'חיידר' ידוע באזור ירושלים, ועוד עוזרים ומקורבים, נקראו ויוזמנו לחקירות ביחידה המרכזית לחקירות הונאה, שהפך כבר לשטיבעל אחד גדול.

בנוסף תזמן המשטרה כעדים בלבד את אחיו של אריה דרעי, עו"ד שלמה (מומו) דרעי ואת עו"ד ניסים אבולוף, מקורבו של אולמרט. השניים כיהנו כחברי הוועדה המחוזית בתקופה הרלוונטית, ועדותם נדרשת בכדי להבין את הלכי הרוחות בוועדה באותם ימים.

גם בסביבתו של יעקב אפרתי, ששימש כמנהל המנהל בימים של אישור הולילנד, ייערכו חקירות לא מעטות. אחד מן הנחקרים שיידרש להשיב לשאלות הוא משה שמעוני, נכדו של הגר"ע יוסף, ששימש כעוזרו של אפרתי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}