כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

משרד התקשורת אישר ההכנסת אייפד לישראל

לפני שבועיים אסר משרד התקשורת על הכנסת מכשירי האייפד לישראל, בעקבות אי התאמת תדרים, ואף הורה לרשויות המכס להחרים את המכשירים. היום בוטל האיסור

משרד התקשורת אישר ההכנסת אייפד לישראל
אפל

החל מהיום (א) תותר הכנסת אייפד לישראל. כך הודיע משרד התקשורת, לאחר הסערה שהתעוררה בשבועות האחרונים בעקבות החלטת המשרד לאסור הכנסת המכשירים היוקרתיים לארץ.

"מיד עם השלמתן של הבדיקות הטכניות, אשר ביצעו אנשי הדרג המקצועי במשרד התקשורת במהלך השבוע האחרון מול הגורמים המקצועיים בחברת אפל העולמית, ברשויות אירופאיות ובמעבדה בינלאומית מוכרת, הורה השר לאנשי משרדו לאשר את כניסת מכשיר האייפד לישראל בנוהל של יבוא אישי (הכנסת מכשיר בודד לאדם) ולשחרר את עשרים המכשירים שעוכבו", נמסר בהודעת משרד התקשורת.

משרד התקשורת אסר לפני כשבועיים על הכנסת מכשירי אייפד לישראל ואף הורה לרשויות המכס להחרימם. ההחלטה התקבלה לאחר שהתעורר חשש בנוגע לבדיקת התאמתו של המכשיר לרשת האלחוטית בישראל.

המשרד לא העניק לאייפד "אישור סוג", המוענק למכשירים שמשתמשים בתדרים אלחוטיים. לטענת המשרד, טכנולוגיית הרשת האלחוטית שבה משתמש האייפד אינה מתאימה לתקינה הישראלית. "מכשיר האייפד פועל בהספקי שידור (של מודם ה-WiFi) המתאימים לתקינה האמריקאית", הסבירו במשרד התקשורת. "מאחר שהתקינה בישראל שונה מהתקינה האמריקאית, הרי שהספק השידור של המכשיר מונע את אישור הפעלתו בישראל".

ההחלטה עוררה סערה רבתי בקרב חובבי הטכנולוגיה, והכתה גלים גם במערכת הפוליטית. "מדובר באיסור אנכרוניסטי ותמוה, שהוא התערבות גסה בזכות הקנייה החופשית", אמר חבר הכנסת אחמד טיבי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}