כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מאות ילדים זעקו: הצילו, אנחנו רק ילדים!

בצילה של תסבוכת הולילנד, קרעה זעקת ילדים את כיכר ספרא בירושלים • עשרות תלמידי ת"ת 'אור שרגא', הלומדים בתת-תנאים, הגיעו עם הוריהם ומוריהם והפגינו • סיקור וגלריה

צילום דביר עדני, "חדשות 24"
צילום דביר עדני, "חדשות 24"

לא בכל יום נראים מחזות כאלה בכיכר ספרא: עשרות תלמידים הגיעו אל הכיכר, יחד עם הוריהם ומוריהם, ונשאו שלטים עם כיתובים נוגעים ללב: "אנו בסך הכל ילדים, למה אתם מתעללים בנו?" - זעק שלט, אחד מני רבים.

קצת רקע: לפני 8 שנים רכשה הנהלת מוסדות 'אור שרגא' שטח רחב ידיים ברחוב יישא ברכה, בשכונת הבוכרים בירושלים. על השטח הנרכש, תכננה ההנהלה לבנות בניין לתלמוד התורה.

לאחר קבלת האישורים וצליחת המשוכות והוועדות - קיבל המוסד אישורי הריסה ובניה. בתחילת עבודזת ההריסות, קרס קיר שהיה מיועד לשימור.

היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, יוסי חביליו, שרבים רואים בו מי שלא מחמיץ אף הזדמנות אחת להצר את אגלי החינוך החרדי - החליט לעצור את העבודות באתר הבניה.

ומאז ועד היום, ממשיכים הילדים ללמוד בתת תנאים, באווירה קשה ומבלי לדעת מה צופן העתיד למבנה העתידי של תלמוד התורה, ולשטח שנקנה בדמים מרובים, לאחר מסע מפרך של גיוס כספים שביצעו מנהלי הת"ת.

היום החליטה ההנהלה כי הגיעו מים עד נפש. כל מי שבא היום לכיכר ספרא בכדי להסדיר את תשלומי הארנונה ולהיפגש עם פקידים עירוניים - עצר לנוכח המחזה החריג, והזדהה עם כאבם הקולקטיבי של תינוקות של בית רבן.









































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}