כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

חיים שעלו מן האפר: נס בצילו של ענן האפר

ענן האפר הוולקני שהתפזר על שמי אירופה והטיל סגר אווירי על היבשת, הביא להצלת חייו של צעיר חרדי, שזכה בזכותו להשתלת כבד • כשהוצא הכבד החולה התברר: אם היה ממתין לתורו, לא היה שורד

חיים שעלו מן האפר: נס בצילו של ענן האפר
ויקיפדיה

משבר עולמי, מיליוני בני אדם שחייהם סטו מהמסלול, נזק של מיליארדים לכלכלה, והר געש מעשן אחד, הפולט ענני אפר המשחירים את שמיה של יבשת שלימה - ובתוך כל המהומה, זוכה יהודי אחד לחיוך של חן וחסד מבורא העולם, שכמו לוחש לו בהארת פנים - בני, כל העולם לא נברא אלא בשבילך.

תחילתו של מעשה, בצעיר חרדי שחלה במחלת כבד, עד שלדעת הרופאים לא היה מנוס, אלא להחליף את הכבד הקיים ולהשתיל תחתיו כבד אחר, מתרומת אברים.

שמו של הצעיר נוסף לרשימת הממתינים הארוכה להשתלת כבד, כשבינתיים הוא מנסה להמשיך בחייו ככל שאפשר לו מצבו הבריאותי, תוך ידיעה כי התאריך המשוער בו יגיע תורו לקבל כבד, עתיד להיות בעוד משך זמן ארוך, שנע בין חודשים ארוכים בהערכה אופטימית - לשנים. ממתינים רבים היו לפניו בתור, וגם כשיגיע תורו, תצטרך להיות התאמה מוחלטת בין סוג הדם ופרמטרים נוספים שלו לאלו של התורם.

אלא שלמישהו הייתה תוכנית אחרת בשבילו, ומשרתיו אש געשית לוהטת, המפזרת אפר על פני אירופה, וגורמת לטיסות אינספור להתבטל, לאי הבריטי להיות סגור ומסוגר וליבשת האירופית להיות תחת מצור . אין יוצא ואין בא באמצעות תעבורת אוויר, וכל זה בדיוק בזמן, שהצעיר החרדי, יושב אוהל ותלמיד חכם שוהה בבירה הבלגית.

בעיצומם של ימי המצור, מת באחד מתי החולים בממלכה, אדם שהואיל לתרום את כבדו לשימוש חולים, כבד שמבחינת כל פרמטרי ההתאמה התאים לחלוטים לצעיר החרדי. רשויות הבריאות החלו לאחר מותו של התורם, לנסות ולאתר את החולים ברשימת הממתינים להשתלת כבד. אלא שאף אחד מהם לא שהה בקרבת מקום לבית החולים, ואף אחד מהם גם לא יכול היה להגיע, בשל מצור האפר האווירי.

כיוון שאף אחד מרשימת הממתינים, שקדמו בתור לצעיר החרדי, לא היה במקום, הכבד היקר כל-כך, הגיע לצעיר חודשים רבים לפני המועד המשוער.

גודלו של הנס, שגם כך מעורר השראה, התברר לאחר ניתוח ההשתלה, שעבר בהצלחה רבה. אז סיפרו הרופאים, כי לפי מצב הכבד, כפי שהתברר להם, לא היה לצעיר סיכוי לחיים של יותר מפסק זמן קצוב ביותר, בשל חוסר התפקוד המוחלט של הכבד. אם היה הצעיר נאלץ להמתין לתורו, אמרו הרופאים, הוא היה מת הרבה קודם.

ויהי לנס.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}