כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

אין טיסות? הישיבה עברה ל'סקייפ'

עשרות תלמידי ישיבה במנצ'סטר, בנים לשלוחי חב"ד באירופה, לא הצליחו להגיע לישיבה, בשל האפר הוולקני ששיתק את אירופה • זה לא הפריע לפתיחת ה'זמן': ראשי-הישיבה החליטו - עוברים לאינטרנט

הרב ברל קארפ מוסר שיעור לתלמידי הישיבה באמצעות 'סקייפ'. צילום: אתר COL
הרב ברל קארפ מוסר שיעור לתלמידי הישיבה באמצעות 'סקייפ'. צילום: אתר COL

על 'שיעור כללי' באינטרנט שמעתם? אם לא, תשמעו עכשיו.

הר הגעש שהתפרץ באיסלנד ושלח ענני אפר וולקאני אימתניים לרחבי אירופה - שיתק חלקים גדולים בעולם והטיל מצור על מרחבים אוויריים שלמים. בין היתר, מצאו את עצמם מאות תלמידי ישיבות כשהם תקועים, ואינם יכולים לחזור לישיבתם, אחרי ימי 'בין הזמנים' של תקופת הפסח.

בין התלמידים שנתקעו, ישנם כאלה המתגוררים באירופה ולומדים בארץ או בארה"ב, כאלה המתגוררים בארץ ובארה"ב ולומדים באירופה, וגם תלמידים הלומדים בחלקים אחרים של אירופה עצמה.

עשרות תלמידי ישיבת 'תומכי תמימים - חב"ד במנצ'סטר לא הצליחו להגיע לישיבה, בשל סגירת המרחב האווירי באירופה, בערבות הענן הוולקאני.

מדובר בישיבה שמרבית תלמידיה הינם בנים להורים המשמשים 'שלוחים' של חב"ד במדינות שונות באירופה. הם חזרו הביתה לחג, בכדי לסייע להוריהם בפעילות ולהיות עם המשפחה. כעת, לאחר הפסח, הם התכוונו לחזור לישיבת בני השלוחים, אך מצאו עצמם תקועים.

בהנהלת הישיבה החליטו שלמרות כל זאת, הזמן יתחיל כסדרו, גם אם רבים מהתלמידים תקועים עדיין באירופה.

איך?, אתם שואלים. אתר COL החב"די מדווח, כי ההנהלה מצאה פיתרון באמצעות ה'סקייפ', המאפשר שיחה אינטרנטית מכל מקום לכל מקום, כשהמשוחחים רואים ושומעים זה את זה, ומנהלים למעשה דיאלוג כאילו לא מפרידים ביניהם אלפי מיילים.

הדבר התאפשר הודות לכך, שבתי שלוחי חב"ד במקומות נידחים בעולם, מחוברים בדרך כלל לאינטרנט, ככורח המציאות, בכדי שיתאפשר קשר עם העולם החיצון, עם בני משפחה ברחבי העולם - וכמובן, לצורך הפעילות השוטפת.

כעת מתברר, שלפעמים גם עבור הבנים הלומדים בישיבה, האינטרנט עשוי להיות כלי יעיל.

וכך, בסוף-השבוע שעבר נפתח ה'זמן' באינטרנט.

באמצעות תוכנת ה-SKYPE, נערכו שידורים-חיים של שיעורים על-ידי הרמי"ם בישיבה, הרב משה וולברג והרב ברל קארף, כשעשרות התלמידים יושבים בבתיהם, מאזינים לשיעור באמצעות הסקייפ בשידור חי, ואף מערימים שאלות ומקבלים תשובות און ליין מפי הר"מים - מדווח COL.

עשרות הבחורים התחברו לתוכנה והשתתפו בשיעורים, כאילו שהו בהיכל הישיבה.

מהנהלת הישיבה נמסר, כי המתכונת הלא-שגרתית הזו תימשך עד שכל בחור יגיע למנצ'סטר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}