כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

דרמה: הגבאי נמלט, השוק האפור בעקבותיו

ב'חניכי הישיבות' בהר נוף, נתלתה בערב שבת מודעה המסעירה בימים אלו את השכונה כולה • כיצד הסתבכו הרב והגבאי עם השוק האפור? • לאן הלכו השיקים בסך מליוני השקלים שהוצאו מחשבון העמותה?

רחוב אגסי, בו ממוקם בית הכנסת
רחוב אגסי, בו ממוקם בית הכנסת

הסיפור עליו תקראו בשורות הבאות יכול היה לספק חומרים לסופרים העוסקים בכתיבת מותחנים לפרנסתם. יש בו את כל המרכיבים ההופכים סיפור לסיפור טוב: רב בית כנסת, עמותה, גבאי, שוק אפור, הוסיפו לזה גל שמועות אדיר, ותקבלו בליל בו עוסקים רבים מתושבי שכונת הר נוף בירושלים בימים אלו.

לסיפור, כמו כל סיפור בציבור החרדי, יש כמה גירסאות. אך שורה תחתונה אחת: גבאי של בית כנסת 'חניכי הישיבות' בשכונת הר נוף, נמלט מהארץ בימים האחרונים, בשל העובדה שגורמים מהעולם התחתון מחפשים אותו לגבות צ'קים בסך של מליוני שקלים.

ואיך מסתבך גבאי מסור ונאמן עם צ'קים אותם חפצים הגובים המאיימים של העולם התחתון לגבות? זוהי שאלות המליון דולר, אולי אפילו יותר.

הגירה שהתפרסמה על לוח המודעות בבית הכנסת, מספרת את השתלשלות המקרים הבאה: אחד מן הספקים של בית הכנסת שסיפק במשך שנים ארוכות את חומרי הנקיון, לקח בעורמה את פנקס השיקים של העמותה, ואף את פנקס השיקים של הגבאי, והתחיל לחלק המחאות בסכומים העולים על מליוני שקלים.

השיקים כמובן חזרו, והועברו על ידי הצ'ינגים שקיבלו את ההמחאות לידי השוק האפור, במטרה שיגבו אותם כמה שיותר מהר. הגובים החסונים הגיעו לביתו של הגבאי, הראו לו את הצ'קים, וביקשו את תמורתם במזומן, בליווי אי אלו סכומים, שלטענתם מגיעים להם כדמי טירחה על המאמץ אותו השקיעו בגביית הצ'קים.

אלא שהגבאי הודיע להם: אין לי איך לשלם את זה. הצ'קים נלקחו ממני שלא בידעתי, ואין לי איך לשלם אותם. הללו, מורגלים בתשובות כאלה מאנשים החייבים להם כסף, הודיעו לו בלשון לא עדינה בלשון המעטה, כי אם לא יחזיר את הכסף, אין הם אחראים לתוצאות.

הגבאי המבוהל, התייעץ עם רב בית הכנסת, המשמש גם כדיין בבית דינו של הגר"נ קרליץ, וזה ייעץ לו לארוז את מטלטליו ולעבור לחו"ל, עד יעבור זעם.

הגבאי עשה כעצת הרב, ובפתחו של בית המדרש נתלתה מודעה כי עד להודעה חדשה יועברו הכספים לצורך החזקת בית הכנסת לאנשים אחרים. המודעה סיפרה כי אינשי דלא מעלי השתמשו בצקים של בית הכנסת, מה שגרם לסגירת החשבון, ובימים אלו נעשים מאמצים בכדי לפתור את הבעיה.

הרב דיבר על האירוע המסעיר בליל שבת, ואמר לקהל כי יש לעשות תשובה, בעקבות המקרה המצער.

אלא שיש אנשים בבית כנסת שמספרים סיפור אחר. מחמת רגישות העניין לא נכנס לפרטי הסיפור אותו פרשו בפנינו מספר אנשים, אך באם נכונות הטענות, אמות הסיפין בציבור החרדי – ירעדו עוד זמן רב.

אנחנו נמשיך לעקוב אחר הפרשה, ונעדכן במידת הצורך על ההתפתחויות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 81 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}