כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

אלי ישי: מעריב משקר, הרב מתנגד להקפאה

אלי ישי ניצל את הפודיום בכנס האו"ם, בכדי להזים את הפרסום של 'מעריב' לפיו הביע הגר"ע יוסף תמיכה בהקפאת הבנייה בירושלים • "גם הבוקר חזר הרב ואמר: לא יקפיאו את ירושלים" • להאזנה

אלי ישי על רקע תמונת רבו. צילום: פלאש 90
אלי ישי על רקע תמונת רבו. צילום: פלאש 90

משום מה, ישנה תחושה כי אלי ישי שינה את הטרמינולוגיה. 'השכבות החלשות', מצד מילים שהיו מתגלגלות על לשונו גם מתוך שינה, התחלפו בזמירות מדיניות. הוא נעשה מדינאי דגול, היודע לנפק כותרות מדיניות.

אמש היה זה בכנס 'מנהיגות' - לפתרון הסכסוך, שיזם האו"ם בירושלים, בו השתתפו נציגים מש"ס. אלי ישי עלה אל הפודיו, ונשא נאום מדיני חוצב להבות, בו הסביר כי בצד השני, למרות הכוונות הטובות, אין פרטנר לשלום.

את הבמה שניתנה לו, ניצל ישי בכדי להזים את מה שפרסם 'מעריב' בכותרתו הראשית, כאילו הגר"ע יוסף אמר לנשיא המדינה כי למען היחסים עם האמריקנים - יש להקפיא את הבנייה בירושלים.

"הבוקר חזר מרן והדגיש לא לתמוך בהקפאת הבנייה בירושלים. הרב עובדיה יוסף הודיע שיש לו הערכה רבה לאמריקאים וצריך לשמר אותה, יש לנו באמת ידידות אמיתית איתם. אסור להתגרות עם הגויים", הקדים ישי ואמר.

וכאן הגיע משפט המחץ: "בירושלים בנו וימשיכו לבנות! התייעצתי עם הרב לפני הביקור ובמהלכו, במהלך דיוני השביעייה ובעוד הזדמנויות - והוא אמר, חד וחלק: לא לתמוך בהקפאה בירושלים בשום דרך. אין הקפאה בירושלים!".

בהמשך שטח ישי את משנתו המדינית המלאה: "אין עם חפץ שלום, שוחר שלום וכמה לשלום כמו עם ישראל. ש"ס עשתה צעדים רבים למען השלום ורבי עובדיה הושיט יד לשלום. לצערנו הרב, היד המושטת נשארה ריקה.

"לאורך כל ההיסטוריה של העם היהודי, חפצנו בשלום. כשנשיא רומניה ביקר בארץ, בימי ממשלת נתניהו הראשונה, הוא אמר שההוכחה שעם ישראל הוא הנבחר היא העובדה שהוא לא נכחד. מה ששמר על העם היהודי, זה התנ"ך ותורת ישראל.

"העלילות חוזרות על עצמן גם היום. בטורקיה מסיתים נגדנו - והעולם שותק. איראן זוממת לכלותנו - והעולם שותק. אבל הקב"ה מצילנו מידם.

"ופה היום, שעושים מאמצים אדירים להגיע לשלום אמיתי. כל ראש ממשלה בישראל עשה מאמצים והושיט יד והסכים לוויתורים מרחיקי לכת. ישראל לא עשתה כמעט הכל – אלא הייתי אומר ממש הכל.

"הגענו לצומת דרכים קריטי: ישראל מוכנה לשלום, אבל היא רוצה שלום אמיתי".


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}