כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מקורב: "פולק לא מסוגל לתנאי המעצר" • וידאו

ההחלטה לעצור את יהושע פולק לשבוע, עוררה תחושה קשה בסביבתו • "הוא לא מסוגל לתנאים, למיטת הקרש ולמזון", מספר מקורבו לבחרדי חרדים • פולק שוהה במרכז הרפואי בכלא • לופוליאנסקי נחקר שוב

בהלם. פולק
בהלם. פולק

החלטתו של השופט אברהם היימן שניתנה היום להאריך את מעצרו של יהשוע פולק, סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר, בשבוע ימים - התקבלה בתחושה קשה ביותר בסביבתו של פולק.

הלם: מעצרם של פולק, שמחיוף ורבין - הוארך

פולק עצמו, שבתחילת הדיון עוד שפע מעט חיוכים שהזכירו את קודמו, אורי לופוליאנסקי, הבין את חומרת העניין לאחר שניתנה החלטת השופט, ולפי עדי ראייה הוא נראה "שפוף ועצוב", כתוצאה מהחלטת השופט.

כאמור, ההחלטה הולידה תחושות קשות בקרב רבים. השופט היימן מוגדר בפי רבים, ביניהם בפי מקורבו של יהושע פולק ששוחח עם 'בחדרי חרדים', כ"מתלהב יתר על המידה" וכמי ש"עומד הכן למלא אחר דרישות המשטרה, מבלי לחשוב פעמיים, ומבלי להתחשב בנסיבות העניין, במצב הנידון ובהסברי הפרקליטים".

איש שיחנו מספר כי בעברו שימש אבי היימן בתפקיד במשטרה, ומעלה השערה לפיה זו הסיבה לעובדת היותו של השופט נוח וזמין עבור המשטרה, והעובדה כי הוא מאשר בקלות כל בקשה להארכת מעצר בפרשיית הולילנד.

מקורבו של פולק מספר על התגובות בעקבות ההחלטה. "יהושע היה בהלם. הוא היה שפוף, ולא ציפה כי זו תהיה התוצאה".

הדיון בעניינו של פולק נערך באולם בית המשפט המחוזי בראשון לציון, ורובו התקיים בדלתיים פתוחות. כאשר התבקש השופט לדון בנסיבות הבריאותיות בתיקו של פולק, הוא ביקש את כולם לצאת מן האולם, ורק לקראת הקראת ההחלטה הוכנסו כולם פנימה.

המשטרה נימקה את הבקשה להארכת מעצר, בכך שאלמלא כן עלול סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר לשבש את מהלכי החקירה.

פרקליטיו של פולק גיבשו קו הגנה לפיו יודע פולק מזה ימים ארוכים כי בכוונת המשטרה לעוצרו לחקירה. "הוא קרא על זה בכל עיתון, שמע על זה בכל מקום", ציין פרקילטו, עו"ד ינון סטאל, ממשרדו של יהושע רזניק. "אם הוא היה רוצה לשבש את החקירה, הוא היה עושה זאת עד עכשיו".

אלא שהטיעון לא התקבל על ידי השופט היימן. "במהלך הדיון אמר השופט לפרקליטו של פולק: 'אתה לא יודע כמה חומר יש כאן' - כאילו בכדי לרמוז מראש כי אין סיכוי לבקשה לוותר על המעצר", מספר ל'בחדרי חרדים' מקורבו של פולק.

• ואיך התחושות?

"קשות מאוד. תאר לך, אדם במצבו שיושם בתנאי מעצר. הוא ייאלץ לישון על מיטת קרש פשוטה, מה שיגרום לו להתייסרות קשה מאוד. את הארוחות המוגשות בכלא הוא לא יוכל לאכול. זה יהיה עבורו עינוי איום.

"אנחנו מודאגים מאוד, מקווים להעברת רוע הגזירה", מסכם המקורב.

בתוך כך נודע, כי פולק ישהה במהלך השבוע של מעצרו במרכז הרפואי שבכלא.

עוד נודע, כי במקביל להארכת המעצר של פולק, שמחיוף ורבין, נחקר היום ביאח"ה ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי, ששוחחר ממעצרו בראשית השבוע.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}