כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

איש שמאל שהשמיץ חרדי ברדיו ישלם לו 40,000 שקל

איש השמאל אלי ברק השמיץ בשידור רדיו את נסים כהן מבני ברק, ואמר: "הדתי הבטלן הזה שלא עבד יום אחד בחיים שלו ולא שירת בצבא" • שתי ערכאות של בית משפט קבעו: זה יעלה לו 40 אלף ש"ח

איש שמאל שהשמיץ חרדי ברדיו ישלם לו 40,000 שקל
יוסי שחר

תכנית הרדיו 'פלאטו בלי חשבון', המשודרת בתחנת הרדיו 'רדיוס', משמשת כר נרחב לעימותים רדיופוניים בין אנשי ימין ושמאל באזור המרכז. לפני כשנתיים, לאחר שנסים כהן, חבר ליכוד מבני-ברק דיבר בתוכנית, עלה על הקו איש השמאל אלי ברק, כדי להתייחס לדבריו.

ברק החל להשמיץ את כהן, ולהפתעת המנחה, פלאטו שרון, אמר: "ניסים כהן מבני ברק, הדתי הבטלן הזה שלא עבד יום אחד בחיים שלו ולא שירת בצבא". למרות מחאותיו ואזהרותיו של המנחה, חזר ברק על ההשמצות שוב ושוב - עד שהורד מהשידור.

נסים כהן לא ויתר על העלבון. באמצעות עו"ד יעקב מנקין וארגון זכויות האדם ביש"ע, הגיש תביעת לשון הרע נגד ברק. בכתב התביעה כתב עו"ד מנקין, כי כהן שירת בצבא ובשירות מילואים פעיל ביחידת חי"ר קרבית עד ששוחרר בשל גילו, ואף התעקש לשרת ביחידה קרבית, למרות שהייתה לו האפשרות לשרת ברבנות הצבאית.

במשפט התברר, כי "למרות שכהן בא ממשפחה וקהילה חרדית, הוא עשה מאמץ גדול להתגייס לצה"ל, תוך מחיר אישי, משפחתי וחברתי על החלטתו לעזוב את ספסל הישיבה ולשרת בצבא. כהן המשיך את שירות המילואים שלו גם לאחר שהוצע לו להשתחרר, בעקבות פציעתו בתאונה במהלך שירותו, עובד לפרנסתו ומכלכל משפחתו ואין שחר לטענה שהוא 'בטלן' שלא עבד כלל".

לפני כארבעה חודשים קבע השופט ארז יקואל מבית משפט השלום בנתניה, כי על אלי ברק לפצות את נסים כהן ואף להתנצל בפניו. השופט קבע אז: "אין חולק כי הדברים שייחס הנתבע לתובע אינם אמת", ועל כן "על הנתבע לשלם לתובע סכום של 40,000 שקלים", והוסיף: "בנוסף ישלח הנתבע לב"כ התובע מכתב התנצלות הממוען לתובע בחתימתו, לפיו הוא מתנצל בפני התובע על הדברים שהשמיע כלפיו בתכנית הרדיו כאמור. ככל שלא ישלח המכתב בתוך 30 ימים, יוסיף וישלם הנתבע לתובע סכום של 10,000 ₪ תחתיו".

ברק אכן שלח מכתב התנצלות קצר ומאולץ, אך בחר לערער על פסק הדין לבית המשפט המחוזי - והשבוע נדחה ערעורו. השופט אילן שילה קבע כבר ביום הדיון כי פסק הדין יישאר על כנו, והוא גם חייב את המערער בתשלום שכר טרחת עורך דין בסכום של 3,000 שקלים נוספים.

ארגון זכויות האדם ביש"ע פעיל לאחרונה יותר ויותר בסיוע לחרדים שנפגעו מיחס מפלה של שוטרים וממערכת המשפט.

קישורים:
מקור: לדעת.נט
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}