כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

שר החיוך הניח אבן פינה • וידאו ותמונות

רחובות מאה שערים מלאו במאות תלמידיו הרב שלום הרוש, שהגיעו לשמוח ביום הגדול של המוסדות: הנחת אבן הפינה לישיבה מאבנים מקברו של הבעש"ט והכותל • צפו: בדרשה של הרב הכי שמח בעיר

שר החיוך הניח  אבן פינה • וידאו ותמונות
יצחק לב ארי מהיר חימה

לאחר שנים של צפיפות, ושנים שמעיינות החיוך של הרב שלום הרוש, המתקרא בפי עשרות מחסידיו " שר החיוך", הגיע הרגע הגדול של הרחבת המוסדות בקצה שכונת מאה שערים.

בין הרבנים המקובלים שכבדו את האירוע היו: הרב המקובל יהודה זאב ליבוביץ, הרב יהושע הכהן 'העילוי', הרב המקובל אברהם חי הכהן, והמקובל הליטאי הרב חיים דוד שטרן מב"ב.

את הנאום המרכזי נשא הרב שלום הרוש כשהוא מספר על שעת צהריים בה יצא להתבודד ביער ליד רחוב שמואל הנביא, שם תוך כדי תפילה והתבודדות ניגש אליו אדם שהחל לחבקו ולנשקו, כשהוא מספר לרב כי הוא התחזק בדת בזכות הדיסקים שלו, וכי הוא גם עכשיו בהתבודדות. שאלתי אותו לפשר עבודתו, מספר הרב הרוש, והוא ענה לי שהוא קבלן בניה, אמרתי לו שניפגש. היום זה הוא שבונה לנו את הפרוייקט של הבית הגדול.

במהלך האירוע הרב המקובל הרב אברהם חי הכהן עצר מלדבר , והחל בספירת העומר בדיוק בשקיעת החמה, לאחר שקרא תיקון מיוחד, ובירך את ספירת העומר על שקית מלאה מלח ושיירי מצות מחג הפסח, כמנהג המקובלים מקדמת דנא.

הטקס המרומם הגיע לשיאו, כשיצקו את אבני הפינה שנאספו מבתי מדרשות שהתפללו בהם גדולי עולם על פי המסורת היהודית. אבנים הובאו מבהימ"ד של הבעש"ט, ורבי יצחק לוי מברדיטשוב, והחוזה מלומבלין. כמו כן הובאו אבנים מהר סיני, אבנים שנשרו מהכותל המערבי, ובית הכנסת של האר"י ז"ל, המים הובאו ממקווה הארי, כשהרב הרוש נושא תפילה לבורא עולם שמהמקום הזה תצא תורתו של רבי נחמן מברסלב, וישכן שלום בין איש לאשתו.











































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}