כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הגר"ע יוסף: אפשר להקפיא את הבנייה בי-ם

העיתון 'מעריב' חושף : הגר"ע יוסף בשיחה לפרס - "למען שיקום היחסים - אפשר להקפיא את הבנייה בירושלים. לא יקרה שום דבר אם נחכה" • ש"ס מכחישה, וישי אומר: לא היה ולא נברא

הגר"ע יוסף: אפשר להקפיא את הבנייה בי-ם



"מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, סבור כי ישראל צריכה לשקם את יחסיה עם הממשלה האמריקני בכל מחיר, גם אם נדרש לצורך זה להפסיק לבנות בירושלים", כך מדווח הבוקר העיתון 'מעריב' בכותרתו הראשית.

העיתון הקדיש לחשיפתו זו את כותרתו הראשית, שנמרחה במילים הזועקות: התפנית המפתיעה של מנהיג ש"ס; הרב עובדיה: אפשר להקפיא את הבנייה בירושלים.

כבר בתחילת הדברים יודגש, כי הנהגת ש"ס הרשמית מכחישה את הדברים לחלוטין. מלחמת הגרסאות בין ש"ס למעריב, היא מרתקת לא פחות מהחשיפה הדרמטית עצמה.

לדברי הפרשן הפוליטי של העיתון, בן כספית, הדברים נאמרו בביקור החג שקיים נשיא המדינה שמעון פרס בביתו של נשיא מועצת החכמים, במהלך ימי חול המועד פסח.

"גורמים שנחשפו לפרטי השיחה אמרו אתמול ל'מעריב', כי הרב יוסף השתמש במינוחים ברורים ונוקדים, ואמר דברים מטלטלים, כולל הבעת תמיכה מפורשת בהפסקת זמנית של הבנייה בירושלים.

"צריך לעשות הכל בכדי להסתדר עם האמריקאים. צריך לשלם כל מחיר כדי לשקם את היחסים. אסור להתגרות באומות העולם ובמלכות", מצוטט הגר"ע יוסף, כפי שאמר את הדברים לנשיא המדינה בביקור החג שקיים בביתו לפני כשלושה שבועות.

"הרב יוסף אמר עוד", מדווח העיתון, "כי אפשר להפסיק לבנות בירושלים לתקופה מסוימת, ולרכז את מאמצי הבנייה באיזורים אחרים כמו מרכז הארץ, ולא יקרה שום דבר אם נשוב לבנות בירושלים בעוד כמה שנים, כשיחלוף המשבר".

על פי הדיווח, כאשר נשיא המדינה תיאר בפני מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס את הצעת הפשרה של פרס לפיה ישראל תכריז על הפסקת בנייה מוחלטת בשכונות הערביות של ירושלים, הביע הגר"ע יוסף תמיכה גם בהצעה זו. פרס, על פי הגורמים, ציין כי גם נתניהו מסכים להצעה הזו, אך מסרב להכריז על כך בפומבי.

"דבריו אלה של הרב עובדיה יוסף, חושפים מצב שבו התלמיד, אלי ישי, קיצוני בהרבה מרבו, מר"ן הרב עובדיה יוסף", מפרשן בן כספית. "בתגובה לפניית מעריב, אמר אתמול אלי ישי על הפרטים הללו, ש'לא היו דברים מעולם'. מבית הנשיא ביקשו שלא להתייחס.

אלא שהעיתון טוען כי "תמלילי דבריו של הרב עובדיה נבדקו והוצלבו, בין היתר אצל גורמים ששוחחו עם הרב עובדיה גם אחרי הביקור של פרס, ושמעו אישור לדברים".

העיתון תוהה כיצד הציבה ש"ס מאז ממשלת אולמרט את הדיבורים על ירושלים כעל ווטו שהפרתו עשויה להוביל לפרישה מן הממשלה. "לדבריו של מנהיג ש"ס משמעות רבה – גם מבחינה קואליציונית ובינלאומית.

'מעריב' לוקח את חשיפתו, המוכחשת מכול וכל על ידי סיעת ש"ס, כמה צעדים רחוק יותר. "לנתניהו", כותב כספית, "תירוץ מצוין כשהוא מתייצב מול האמריקאים בנושא ירושלים. הוא תמיד אומר שהקואליציה שלו תתפרק אם יפסיק את הבניה בירושלים. כעת מתברר, לפחות על פי מה שהרב עובדיה אמר, שהנחה זו אינה מדויקת".

ישי: זה שקר וכזב

יצוין, כי לפני שבועיים, בגיליונות מוצאי החג של 'משפחה' ו'בקהילה', הובא תמליל הדברים שנאמרו בפגישה בין הגר"ע והנשיא. שם לא נכתב כי הגר"ע תמך בהקפאת בנייה בירושלים, אולם כבר אז היו שניסו למצוא בתמליל רמז לכך.

בתמליל שפרסם העיתונאי אריה ארליך ב'משפחה', צוטט פרס כמי שאמר: "ליחסים עם ארה"ב ישנה חשיבות מרחיקת לכת. זוהי חשיבות אסטרטגית, שאינה קשורה בכלל לכספים שאמריקה מזרימה לכאן. עצם העובדה שהאמריקאים לצידנו, תורמת לחוסן שלנו כמדינה".

על פי מה שפורסם בזמנו בעיתונות החרדית, פרס הוסיף והסביר כי מדינות ערב חוששים מאוד מפני מדינת ישראל, "ביודעם שהאמריקאים עומדים מאחורינו".

"ארבעים ושתיים שנה בנינו בירושלים", צוטט פרס ב'משפחה'. "אני לא אומר לא לבנות איפה שבנו עד היום. בכל מקום שבנו בימי הממשלות הקודמות, אפשר להמשיך ולבנות. אבל חבל מאוד ששכונה כמו שייח' ג'ראח, תפריע ותהרוס את הבנייה ברחבי ירושלים.

"יש שכונות שלא בונים בהם", אמר פרס. מעולם לא בנינו בלב שועפאט הערבית, וגם לא בשייח' ג'ראח. אם נבנה בשייח' ג'ראח, מה יקרה? נרוויח כמה בתים בשייח ג'ראח ונפסיד אלפי בתים בכל רחבי ירושלים", פרס נשיא המדינה את משנתו.

וכאן מגיע הקטע שיש מי שניסו לתלות בו משמעויות זהות למה שמפרסם הבוקר 'מעריב'. על פי מה שפורסם ב'משפחה' "הגר"ע יוסף מצידו, אמר לפרס בשלב זה של השיחה: 'אני סומך מאוד על שיקול דעתך. אני מסכים איתך שאסור שייווצר מתח – אבל גם לנו קשה".

וכאן פנה הגר"ע יוסף לאורחו בהצעה: "אולי תיסע לאובמה ותשכנע אותו שיוריד את הלחץ?".

אולם כאמור, לפניית 'מעריב' הכחיש יו"ר ש"ס ושר הפנים אלי ישי את הדברים מכול וכול, וטען כי הגר"ע יוסף לא הביע את הסכמתו לאישור הבנייה בירושלים.

אז מי צודק במלחמת הגרסאות המרתקת הזו? 'מעריב', הטוען כי בידו הקלטות והוכחות – או אלי ישי, האדם המקורב ביותר לגר"ע יוסף, שאף נכח בשיחה לכל אורכה, הטוען כי הדברים לא היו ולא נבראו.

האם אכן השתמע מדבריו של הגר"ע יוסף כי מותר להקפיא בנסיבות אלו את הבנייה בירושלים ואלי ישי אץ-רץ להבהיר את הדברים ולהסביר כי לא הובנו כהלכה - או שמא היה מי שהוליך את 'מעריב שולל'?

לעלילה הזו, כך נראה בשלב זה, עוד יהיו התפתחויות מרתקות.











תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}