כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

משפחת הלפרין: ממירון לרובע היהודי

משפחת הלפרין בכותרות: האח הבכור, מרדכי, יו"ר ועד מירון, הגיש צו מניעה נגד המשך העבודות בציון, עד שימלאו בקשותיו. האח הצעיר, יעקב, התמנה לאחראי מטעם יהדות התורה, על הרובע היהודי

יבדוק. יעקב הלפרין
יבדוק. יעקב הלפרין

המשפחה החב"דית הלפרין לענפיה השונים עלתה במהלך היום לכותרות. האח הבכור, מרדכי הלפרין, השתתף בישיבת ההיערכות לקראת אירועי ל"ג בעומר במירון, וכמי שמשמש כיו"ר מזכירות הישוב מירון, הוציא למול עיניהם המשתאות של משתתפי הישיבה צו מניעה מבית המשפט המחוזי בנצרת, האוסר על המשך העבודות במירון, עד שלא ימלאו את דרישותיו, הכוללות פיצוי כספי לישוב, שלדבריו, סופג נזקים רציניים במהלך ההילולא.

אחיו הצעיר, יעקב, עלה אף הוא במהלך היום לכותרות. בתקופה האחרונה, החליטה המשטרה לבטל את אפשרות כניסת כלי הרכב הפרטיים לרובע היהודי. ההחלטה נובעת, לטענת המשטרה, מאילוצים תעבורתיים, לאחר שהמעברים הצברים ברובע אינן מאפשרים מעבר חופשי לכלל הרכבים.

ההחלטה התקבלה בזעם רב בקרב נציגי החרדיים, הרואים בהחלטה, משום מה, החלטה כנגד הציבור החרדי. מי שהתייצב ראשון למערכה הוא חיים מילר, שהחליט להעלות את הדברים לסדר היום. בסדרת מודעות שפרסם מילר בעיתונות החרדית, הוא גינה את ההחלטה, והודיע כי יתגייס למאבק, עד שתבוטל ההחלטה.

הזעקה הציבורית הגיעה גם לאוזני הנציגים בעירייה, שהחליטו לטפל בסוגיה. בישיבת סיעה שנערכה היום החליטו החברים למנות את חבר העיריית מטעם 'יהדות התורה', יעקב הלפרין, לנציג המוסמך מטעמם לטפל בסוגיה. בימים הקרובים יפגש יעקב הלפרין עם הגורמים המעורבים בהחלטות, במטרה להגיע להבנות שיעכבו את החלת ההסדר, שלדברי המתנגדים יפגע במתפללים רבים החפצים להגיע לכותל המערבי בנוחות וביעילות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}