כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

השכרת רכב בארה"ב - טיפים לנהג

מומחי חברת Avis עושים לכם היכרות ראשונית עם כבישי ארה"ב. מהי הגבלת המהירות, איפה יש כבישי אגרה, אילו קנסות אפשר לקבל וכל מה שחשוב לדעת בעת השכרת רכב בארה"ב

השכרת רכב בארה"ב - טיפים לנהג

תמרורים

להלן תמרורים שאולי אינם מוכרים לך:  

   

רישיונות

נהגים אשר גרים במדינות שחתמו על אמנת הנהיגה העולמית יכולים להשתמש ברישיון הנהיגה האישי שלהם בארה"ב. נהג אשר ברשותו רישיון הנהיגה הישראלי החדש, אינו חייב להשתמש ברישיון נהיגה בינלאומי. נהיגה בלי רישיון נהיגה ברשותך הינה עבירה על החוק. ודא כי מסמכי ההשכרה והביטוחים של Avis נמצאים תמיד איתך. בעת השכרת רכב בארה"ב צריך לדעת שרישיון הנהיגה הישראלי החדש תקף במדינה לתקופה של 12 חודשים.

הגבלת מהירות

בעיר – 30 מייל לשעה (50 קמ"ש).

כביש בינעירוני – 55 מייל לשעה (90 קמ"ש).

דרך מהירה – 70-65 מייל לשעה (105-115 קמ"ש).

צריך לשים לב אם השכרת רכב בארה"ב ואתה מתכנן לעבור בין מדינות, צריך לשים לב שהמהירות המותרת יכולה להשתנות במדינות מסוימות. הגבלת מהירות נאכפת על ידי מכמונות מהירות ומארבים לעיתים קרובות.

הגבלת אלכוהול

100 מ"ג של אלכוהול ל-100 מ"ל של דם.

נהיגה בשכרות היא עבירה שנלקחת בצורה מאוד קשה והעונש עליה חמור מאוד.

 

תקנות נוספות  

חובה לחגור חגורות בטיחות בכל זמן הנסיעה מלפנים ומאחור. גיל המינימום לישיבה במושב שליד הנהג הוא 4 אלא אם כן נעשה שימוש בכסא בטיחות מתאים.

אם אוטובוס צהוב שמוביל ילדים עוצר, מוציא שלט עצור מצידו ומדליק אורות מצוקה מהבהבים, התנועה (משני צידי הכביש) חייבת לעצור עד שהאוטובוס ממשיך בנסיעה, אלא אם כן מדובר בכביש חד סטרי בעל מספר נתיבים. זו עבירה לנסות לעקוף את האוטובוס בשלב העצירה.

כאשר נשמעת צפירה של רכב הצלה מתקרב, יש לעצור את הרכב עצירה מוחלטת בצידי הכביש ולתת לרכב ההצלה לעבור.

בכבישים מהירים לפעמים יש שלט "HOV" (High Occupancy Vehicle lanes – נתיב לרכבים מרובי נוסעים) בזמנים מסוימים במהלך היום אסור לרכב לנסוע בנתיבים הללו אלא אם כן הוא מסיע מספר נוסעים כמצוין בשלט.

 

מספרי חירום

משטרה, אמבולנס ומכבי אש – 911

הגעה לרמזור

ברוב המדינות, פניה ימינה ברמזור אדום חוקית לחלוטין אלא אם כן צוין אחרת. צריך לשים לב לזה במיוחד אם השכרת רכב בארה"ב ואתה מתכנן לעבור בין מדינות. חובה לעצור את הרכב לפני הפניה, לבדוק האם הדרך פנויה ורק אז לפנות, אסור "להחליק" ימינה דרך הרמזור.

לפעמים בצמתים בעת פניה שמאלה, הרמזור של התנועה שבאה ממול יכול להיות ירוק גם כן. ליד רמזורים כאלו יש שלט מיוחד שמורה על כך. כשהרמזור בצורת חץ, יש לך זכות קדימה ואתה יכול לנסוע אבל ברגע שהוא מתחלף לירוק מלא, חובה לעצור ולתת זכות קדימה לרכבים שבאים ממול ולעבור רק כאשר הדרך פנויה.

חניה

במדינות רבות, הטמפרטורה בקיץ גבוהה מאוד. נסה לחנות מתחת לצל של עץ או של כל דבר אחר כדי שהרכב לא יהיה חם מדי כשתחזור. לעולם אל תשאיר ילד ברכב לבד בתנאים הללו, סרטי צילום יכולים אף הם להפגם כתוצאה מהחום ברכב.

פסי שוליים רצופים או שבורים מעידים על הגבלה כלשהי, ההגבלות יכולות להשתנות ממדינה למדינה וצריך לשים לב לכך.

במקרה ועצר אותך שוטר

אם התבקשת לעצור את הרכב על ידי המשטרה, הישאר ברכב ותן לשוטר לפנות אליך. אל תצא מהרכב מבלי שהתבקשת. אל תיגש להוציא את הרישיונות מתא הכפפות או מהתא שבו הם מוחזקים באופן אוטומטי. מומלץ לשים את שתי הידיים על ההגה ולהישמע להוראות השוטר.

בעת תדלוק

זה לא נדיר שתתבקש לשלם על התדלוק עוד לפני שהוא התבצע. אם מילאת דלק בפחות ממה שרצית מלכתחילה, תוכל לקבל החזר כספי בחנות שבתחנה.

ברבות מתחנות הדלק ישנה אפשרות לקבל "שירות מלא", עצור ליד המשאבות המיועדות לכך אם ברצונך שמתדלק יתדלק את הרכב שלך, יבדוק שמן ומים וינקה את השמשות. מחיר התדלוק במשאבות הללו גבוה יותר בהתאם.

כרטיסי אשראי

השימוש בכרטיסי אשראי נפוץ ואין בעיה להשתמש בו בעת התדלוק.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}