כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

גזית המסית: אנטישמיות אירופית ב-103

"תולעים, חשוכים, עלוקות ובהמות", כינה גבי גזית באנטישמיות את החרדים בשידור, וקרא: "לארוז אותם בחבילה ולגרש אותם לברוקלין" • גפני הגיש תלונה למועצת העיתונות, ואליטוב לרשות השנייה

אנטישמיות
אנטישמיות



לא. הדברים הללו לא נשמעו באירופה של לפני מלחמת-העולם השנייה. הם נאמרו כאן, בישראל
2010, שאך אתמול חגגה את יום עצמאותה ה-62.

ימים ספורים לאחר יום הזיכרון לששת מיליוני חללי השואה, בקעה היום, אנטישמיות מעוררת שאט נפש, ממאות אלפי מקלטי רדיו בכל רחבי הארץ. היה זה השדר גבי גזית, שהתיז מפיו תשפוכת נוראה של שנאת חרדים, והשמיע אמירות הגובלות בהסתה.

הוא דיבר תחילה על ציבור המתנחלים, ומשם עבר אל החרדים, שאליהם כיוון חיצים שה'דר שטרימר' הנאצי לא היה מתבייש בהם. הוא נתלה בקומץ מחללי ה', ההזויים מאזור מאה שערים ובית שמש ששרפו דגלים והתגרו בזכר החללים בעת הצפירה - כשהם ניזונים במשת"פים מתוכנו, תאבי רייטינג ששיגרו את התמונות לכל כלי התקשורת. ואל תשכחו קרדיט, כמובן.

להלן דבריו של גבי גזית, היום, לאוזני מאות אלפי מאזינים (לא לבעלי לב חלש):

"לא טובים מהם ולא גרועים מהם, אלא עלובים ובהמיים כמותם, אלו החרדים האלה, העלוקות, התולעים האלה. אלה שלא משרתים בצבא - אבל עצם קיומם בבתי המדרש והישיבות והכוללים, מושתת על היסוד שצה"ל הוא מגן העם.

"הם שונאים את המדינה. יש להם יראת שמיים כלפי הבורא שלהם, שאין להם מושג, אגב, מהי עמדתו לגבי מדינת ישראל, כי מזמן הוא כבר הפסיק לדבר איתם. בשם אמונות פרמטיביות חשוכות ושטופות שנאה - הם מבזים את המדינה בכל רגע נתון העולה מלפניהם.

"החרדים האלה נהנים מהקידמה שהביאה להם המדינה. הביאה להם כבישים שנבנו. הם צורכים את החשמל, את המים, את שרותי הניקיון. רחובותיהם סלולים, ומערכת החינוך החשוכה והפרמיטיבית שלהם ממומנת על ידי המדינה. החרדים האלה מיוצגים בכנסת על ידי שותפיהם - שלא טובים מהם לאמונות הקיצוניות.

"הם מקדשים עצמות, הם מקדשים שטויות. הם משתמשים בשדות התעופה שלנו בדרכם להפיץ את שנאתם למדינה בכל ארצות העולם, וכל ישותם והוויתם לא היתה יכולה להתקיים אלמלא המדינה הסובלנית, הטפשית הזאת, היתה מחזיקה אותם בחיים.

"בתמורה, הם לא עומדים בצפירת יום הזכרון - 'כי זה מנהג הגוים', הם אומרים. הם לא מכבדים את הנופלים - "כי זה מנהג הגוים", הם אומרים. ובמוחם שטוף השנאה המפעפעת נגד כל מה שהוא ישראלי - הם מפיצים את שנאתם באמצעות שריפת דגל ישראל ביום העצמאות.

"ואנחנו מתבוננים ושותקים. כי אנחנו אומרים, הם כאלה, זאת אמונתם. זה כאילו הקטע שלהם.

"אבל עד מתי ננהג בהם בסובלנות ובסלחנות שכזו? עד מתי ניתן להם לבזות את הערכים הישראלים האלה שלנו, של כולנו? מתי נבין שצריך לכלוא אותם בשכונותיהם, לנתק אותם מצינור החמצן של הקידמה, להותיר אותם לבד, בעליבותם ובשנאתם.

"תפסיקו לנקות להם את הרחובות, כבו להם את החשמל, נתקו להם את המים. הבה נוותר על המיסים שהם משלמים, ובדרך-כלל הם לא משלמים.

"אין בהם כל תועלת. הם לא מייצרים תורמים כלום. הם לא יוצרים הייטק. הם פרזיטים מהסוג הגרוע ביותר.

"מצידי, אם זה היה ריאלי, הייתי אורז את כולם בחבילה אחת ושולח אותם לאחיהם בחצרות ברוקלין החשוכות ובקווינס, ובכל המקומות שהם צריכים לחיות. שהאמריקאים יטפלו בהם.

"שם יגורו בחשכת ימי הביניים, או כאן - סגורים במקומותיהם, ללא קשר למדינת ישראל. ואז - שישרפו להם דגלים כרצונם ויבזו את שם חיילי צה"ל כרצונם, ושיניחו לנו סוף סוף לקיים את אורח החיים המודרני שלנו.

"יש לנו ארץ אחת. ובארץ הזו צריכים לגור אוהבי הארץ. אין לנו ארץ בשבילם", סיים השדר המסית את דברי הבלע, לאוזניהם הקרועות מתדהמה של מאות אלפי מאזינים, שלרגע חשבו שהם שומעים תשדירים חוזרים מימים אחרים.

הוגשו 2 תלונות

"זאת הסתה במלוא מובן המילה", אומר יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בתגובה לדברים שאמר בבוקר השדר גבי גזית, שכינה את החרדים בכינויי גנאי ארסיים, תוך הכללת כל הציבור החרדי.

ח"כ משה גפני אומר: "מדובר בהסתה חמורה וגלויה במלוא מובן המילה כלפי ציבור ענק בישראל. השדר מגלה בורות מוחלטת לגבי שורפי הדגלים ומסית בהכללה גורפת כלפי כל הציבור הדתי והחרדי.

"דברי ההסתה שנאמרו בחסות תחנת הרדיו בה הוא משדר, יכולה להביא לתוצאות הרסניות ומסוכנות. מדובר בהשתלחות חסרת רסן שנעשתה בצורה חייתית ובהמית. אני מתכוון להגיש תלונה חריפה למועצת העיתונות וכן לדבר עם הבעלים של תחנת הרדיו כדי להעמיד אותם על חומרת הדברים שנאמרו, ומשמעותם.

"אין לאיש ספק כי אילו גבי גזית היה מעז לומר חצי מהדברים שאמר בשידור על הציבור הערבי בישראל או כלפי כל ציבור אחר במדינה, הוא לא היה נשאר ולו דקה אחת בעבודתו בתקשורת".

חבר מועצת הרשות השנייה, העיתונאי יוסי אליטוב, פנה אל מליאת מועצת הרשות השנייה, בדרישה "לעצור את הבריונות המילולית והמפגן הדוחה של גסות הרוח שהדעת אינה סובלתה".

בראיון ל'בחדרי חרדים', אומר אליטוב: "חופש העיתונות לא נועד בכדי לאפשר בריונות זולה ודוחה, שבשביל שתי נקודות רייטינג מוכנות להסית ולהתנפל על ציבור שלם. אלו התבטאויות הנמצאותך על גבול האנטישמיות, ואני בכוונה מגיב באיפוק, כי אני יודע שאותם טיפוסים מצפים לתגובות שיעניקו להם רייטינג. אני רואה בכך דרך זולה להשיג רייטינג".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 62 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}