כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

רם עמנואל: אף מנהיג בעולם לא קיבל זמן אצל אובמה כמו ביבי

לאחר שהנשיא אובמה הבטיח בברכת יום העצמאות לתושבי ישראל כי הקשר בין המדינות יתחזק, נשמע טון חדש גם בקולו של ראש הסגל, רם עמנואל: "היחסים בין אובמה לנתניהו טובים מאוד"

רם עמנואל: אף מנהיג בעולם לא קיבל זמן אצל אובמה כמו ביבי

עידן חדש ביחסי ישראל ארה"ב? לאחר שהנשיא אובמה, בברכתו ליום העצמאות, הבטיח לתושבי ישראל לחזק את הקשר בין שתי המדינות, מתבטא גם ראש הסגל הבית הלבן, שיש שתולים בו את האשם לחריקות ביחסי המדינות לאחרונה, בטון שונה ומתון יותר מבעבר.

בראיון לצ'רלי רוז מרשת "בלומברג", אמר ראש סגל הבית הלבן רם עמנואל: "חשוב שכל אחד יידע, ובייחוד הציבור הישראלי והאמריקאי, שהקשר שלנו עם ישראל הוא בלתי ניתן לערעור גם בכל הקשור לביטחון וגם בכל הקשור לערכים המשותפים והראייה האסטרטגית". עמנואל הוסיף: "האיומים נגד ישראל זהים לחלק מהאיומים העומדים מול ארה"ב. ארה"ב תהיה עם ישראל בהתמודדות עם האיומים האסטרטגיים. במקביל, הבטחנו כי נהיה שותפים ונעמוד לצידה בכל צעד שהיא תקח לקראת שלום".

עמנואל התייחס גם לשאלת היחסים האישיים בין נתניהו לאובמה והדגיש: "לא היה מנהיג אחר בעולם שקיבל כל כך הרבה זמן פרטי עם הנשיא כמו ראש הממשלה נתניהו. היו לו שתי פגישות פרטיות. אחת נמשכה שעתיים. השניה נמשכה שעה ורבע. אף מנהיג בעולם לא קיבל את זה".

"היחסים ביניהם טובים מאוד", אמר. "אלו יחסים כנים וקונסטרוקטיביים, לא רק בין חברים, אלא בין שני אנשים שיש להם אחריות כלפי המדינות שלהם".

בהתייחס לנושא תהליך השלום אמר עמנואל כי עוד לא הגיעה העת ליוזמת השלום האמריקאית של הנשיא ברק אובמה. "עכשיו הזמן הוא לחזור לשיחות הקירבה, שיובילו בסוף למשא ומתן ישיר, צריך להתחיל לקבל החלטות קשות כדי לאזן בין השאיפות של ישראל לביטחון עם שאיפות הפלסטינים לריבונות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}