כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

פסק: לכהנים אסור לעלות למירון • חשיפה

כהנים המעוניינים לעלות לקברו של רשב"י פנו אל גדולי ישראל בשאלה, בעקבות גילוי מערות הקבורה באיזור: האם מותר לעלות להר? • הגר"נ קרליץ והגר"נ קופשיץ יוציאו פסק הלכה: אסור לעלות!

הר מירון
הר מירון

הלחץ במערכות המופקדות על הפקת אירועי לג' בעומר בשיאו. הטיימינג השנה בעייתי, מיד עם צאת השבת תיפתח ההילולא, ומאות האלפים שצופיים להגיע לקבר, יצאו מיד עם צאת השבת, מה שמגביר את הבעיות הלוגיסטיות הרבות איתם מתמודדים הגורמים.

אלא שבנוסף לבעיות איתם מתמודדים מידי שנה, השנה צפויה בעיה נוספת, לא שגרתית בעליל. מערות קבורה שהתגלו לאחרונה סביב הציון במירון הציפו את בעיית הכהנים לראש סדר היום. הכהנים שעד השנה עמדו סביב לקבר, משם יכלו להתפלל בניחותא, עומדים השנה בפני בעיה שתגרום לרבים מהם להישאר בבית, ולהעתיר משם בתפילה.

לאתר 'בחדרי חרדים' נודע ,כי בימים הקרובים צפויים להודיע הגר"נ קרליץ והגר"נ קופשיץ, כי אסור לכהנים להגיע להר מירון, זאת משום שכל סביבת הקבר מלאה במערות קבורה מטמאות.

עוד נודע, כי בתקופה האחרונה ביקר האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק בארצות הברית, שם פגש באחיו שהודיע לו כי הוא מתכונן לעלות לארץ לקראת ל"ג בעומד, משום רצונו העז לפקוד את קבר הרשב"י בל"ג בעומר. האדמו"ר אמר לאחיו כי מוטב לו לא לטרוח, לנוכח הסיבה שהוא כהן, וכי על פי ההלכה אסור לו להיכנס למקום בגלל בעיות של מערות הקבורה.

כהנים רבים שלחו בימים האחרונים שאלות לגדולי ישראל במטרה לברר את עמדת ההלכה, והפסק שייצא, כאמור, מבית דינו של הגר"נ קרליץ, צפוי לגנוז את חלומם לעלות לציון הרשב"י.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}