כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

דגל על פוניבז', אלימות בחזון-איש

כך חגגה ב"ב את יום העצמאות: מאות שרפו דגלים ברחוב חזו"א, ולדברי המשטרה, אף יידו אבנים • אשר בתגובה: "זו קבוצה שולית המחפשת תרומות" • נחומי תיעד את הדגל שהתנופף בגאווה מעל פוניבז'

דגל על פוניבז', אלימות בחזון-איש
יעקב נחומי

הקיציוניות הגיעה לבני ברק: היום, יום העצמאות ה-62 למדינת ישראל, נראתה בני ברק מעורבת ובלתי ברורה: מצד אחד, התפרעויות שדוגמתן לא ידעה העיר בימי עצמאות קודמים, ומן הצד השני, כמו תמיד, דגל ישראל התנופף בגאווה בגבעת הישיבה, מעל אם הישיבות בבני ברק, ישיבת פוניבז'. פה ושם נראו אף דגלונים המתנוססים מעל לרכבים פרטיים, בעיקר של כאלה שאינם מתגוררים בעיר.

ובתווך, בין מניפי הדגל למתפרעים, היו תושבי העיר המתונים, ששמרו על שגרת יום שקטה. היכלות בתי הכנסת היו מלאים מפה אל פה באנשי עמל שניצלו את חופשתם בכדי להשתתף ב'יום שכולו תורה'.

מי שנקלע בשעות הצהריים לפינת הרחובות חזון-איש וישמח משה בעיר, יכול היה לחשוב כי הוא עומד בכיכר השבת בירושלים. כמאתיים וחמישים אנשים, חלקם חסידי סאטמר מבני ברק וחלקם אנשי נטורי קרתא מירושלים, עמדו והפגינו כנגד קיומה של מדינת הציונים. מקצתם הגדילו לעשות, ואף יידו אבנים לעבר כוחות המשטרה, שהגיעו למקום על מנת לשמור על הסדר.

מהמשטרה נמסר כי המפגינים גם חסמו צירי תנועה מרכזיים. לא ידוע על נפגעים כתוצאה מיידוי אבנים, אולם נגרם נזק לניידת משטרה.

עיריית בני ברק ראתה זאת בחומרה רבה. בשנים האחרונות עמלים בעירייה לשפרה את תדמיתה של העיר - מאמציים שהגיעו לשיאן עם ביקורו הממלכתי של נשיא המדינה בעיר. ובמחי הפגנה אחת, יורד העמל כולו לטמיון.

הרב יעקב אשר, ראש עיריית בני-ברק וחברי מועצת העירייה גינו, בכל לשון, את מה שהם הגדירו "קבוצה שולית של קומץ צעירים שבחלקם כלל אינם תושבי העיר, שהפגינו והציתו את דגל המדינה, בהדגישם שדרך זו פסולה על דעת הציבור החרדי".

בהודעתם, הבהירו ראש העיר וחברי המועצה, שכל מי שמכיר את הדברים לאשורם יודע שמדובר בקבוצה שולית, שאינה משקפת את הציבור החרדי, וחבל שהם מקבלים ביטוי בכלי התקשורת, שכן הם דווקא חפצים בפרסום תקשורתי, כדי להוכיח לתומכיהם בחו"ל שהם פועלים בקיצוניות בשיטות כהפגנות ושריפת דגלים.

כמו"כ הודגש בהודעת העירייה שקבוצה שולית זו, מגיעה ברובה ממקומות אחרים, שמחפשת הזדמנויות לעורר מהומות, כדי שבתקשורת תתקבל התמונה המסולפת שהם מעוניינים בה כאילו שהם מייצגים ציבור משמעותי.

"זאת ועוד", אמר ראש העיר. כל מי ששהה בבני-ברק בימים אלו ראה שכל החנויות העיר היו סגורות בליל הזיכרון לחללי צה"ל, ובנוסף לכך גם התקיימה מטעם העירייה וסניף "יד לבנים" עצרת זיכרון רבת משתתפים לחללי מערכות ישראל בליל הזיכרון בגינת הבנים שבמעלה רחוב הרב מימון.


























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}